Zawieszenie
: no po prostu super pewne prowadzenie.
4,0
Całokształt
Samochód zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, do tego stopnia, że mocno zastanawiam się nad zakupem w przyszłości takiego prywatnie dla żony. Ja i tak mam służbowy a żona w 99% robi krótkie trasy po mieście. Może bardziej skłonię się do silnika benzynowego. Będzie palił około 2-2,5 litra paliwa więcej ale cały układ paliwowy i napędowy powinien być bardziej niezawodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik TDCI jest na pewno oszczędny, co do dynamiki to trochę mu brakuje. Piszę tak ponieważ moje poprzednie samochody miały powyżej 110KM i ponad 270NM - diesle. Samochód bardzo dobrze radzi sobie w mieście z przyspieszaniem i w trasie w dwie osoby śmiało można jechać i 170KM/h. Turbina zaczyna dmuchać odczuwalnie od około 1750obr/min więc nie da się jeździć szczególnie dynamicznie jeżeli nie wachlujemy biegami. Ogólnie cały samochód zadziwił mnie bardzo pozytywnie. Daję ocenę 4 ponieważ jak dla mnie to brakuje mi trochę elastyczności.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo pozytywna. Nie wyróżnia jej nic szczególnego, po prostu jest i zapominamy o niej. Biegi wchodzą łatwo i w miarę precyzyjnie. Zdarzały mi się zgrzyty ale była to wina nie dociśniętego sprzęgła - pośpiech.
5,0
Układ jezdny
Fenomenalny, jeździłem wieloma samochodami, przeważnie były to samochody większe. Fiesta zrobiła na mnie ogromne wrażenie, przy 170KM/h czułem się tak pewnie jak w ogromnej Octavii. Zawieszenie na prawdę świetne. Jest to samochód służbowy, więc nie ma łatwego życia i podejrzewam, że za jakieś 10000 trzeba będzie zajrzeć do niego ale w niecałe 2 lata samochód ma ponad 70000km. Zawieszenie na prawdę super.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK. Dobrze, że nie mam przyciemnianych szyb z tyłu, dlatego parkowanie jest bardzo proste, nawet bez czujników jak niektórzy piszą.... Po co czujniki w takim małym samochodzie, okulary trzeba zmienić to nie będzie problemu. Parkowanie w każdej pozycji nie stanowi problemu.
4,0
Ergonomia
Ergonomia super. Jestem bardzo zadowolony z seryjnego zestawy głośnomówiącego. Samochód jest w prostej wersji i ten system jest genialny. Nie płacę mandatów za rozmowy w czasie jazdy. Polecam każdemu, bo rozmowy ze słuchawką w ręku są już nie modne. Panowie z Audi A8 kupcie Fiestę a bluetooth dostaniecie w standardzie. Faktycznie przełączniki do wycieraczek i spryskiwacza działają trochę inaczej niż w innych samochodach ale można się przyzwyczaić. Tylko krowa nie zmienia poglądów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie faktycznie mega słabe przy dużych mrozach zaczynało grzać po przejechaniu 10km, do pracy mam 20 więc zdążyło się nagrzać. Nowoczesne diesle niestety tak mają, że najpierw dogrzewają siebie a dopiero potem puszczają temperaturę do wnętrza. Jest to dobry system. Latem natomiast klima działa wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem doskonale ponieważ kilkukrotnie jeździłem tym samochodem w 5 osób na mazury i każda z nich czuła się OK. Oczywiście nie było tam miejsca jak w salonce ale jak na tak małe auto 5 osób z bagażami z regat dało radę to w mieście sprawdzi się wyśmienicie. Wiele ludzi robi poważny błąd kupując większe samochody bo uważa że potrzebna jest im przestrzeń ładunkowa z której korzystają 1x w roku albo i to nie. Fiesta sprawdza się zawsze i wszędzie nawet dla małżeństwa z dzieckiem. Drobne rzeczy zawsze można zapakować do środka....
3,0
Wyciszenie
Hmmm no szału nie ma ale i tak jest ok. Niestety ford jest nadal trochę plastikowy. W porównaniu jednak z poprzednim modelem jest to krok milowy zarówno pod względem materiałów jak i wyciszenia i wielkości wnętrza. Nie można od samochodu tej klasy wymagać grobowej ciszy. Silnik słychać a przy prędkościach powyżej 140km/h opływy powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/37701
Zapraszam do mój profil, gdzie można zobaczyć średnie spalania z całego roku. Powiem tak minimalne przy spokojnej jeździe w trasie można zejść poniżej 4l/100km a przy dynamicznej jeździe w mieście ciężko wyjść powyżej 6,5l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie idealnie, nie zapłaciłem za niego tylko użytkuję, przyglądam się wadom i zaletom jakby z boku. Dopiero tak można poznać piękno samochodu służbowego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety muszę powiedzieć, że niezawodność nie jest mocną stroną samochodu. Jeżdżę nim nie cały rok i po 70000 rozszczelnił się układ wtryskowy i w kabinie zaczęło strasznie śmierdzieć paliwem. Dobrze, że samochód był na gwarancji bo koszt naprawy wyniósł ponad 5000zł. Tak czy inaczej skłoniłbym się do zakupu takiego samochodu prywatnie. Jest to dosyć typowa usterka jednak przy wyższych przebiegach. Mój samochód służbowy był eksploatowany bardzo mocno.... Poza tą drobną usterką nie działo się nic - oprócz nie działającego cały czas wejścia zapalniczki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej....
Bardo pozytywne wrażenie robi na mnie turbina. Cisnę i cisnę i nie chce się popsuć. Nie przestrzegam żadnych zasad chłodzenia po szybkiej jeździe i działa dalej. Jak samochód jest zimny to tylko nie cisną od razu. Czapki z głów dla turbinki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
[l/100km]