Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting
Grzegorz,
6 lat temu
Silnik 1.4 96KM 71kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
134 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Solidny samochód, na który zawsze można liczyć, brat łata.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry, wystarczająco żwawy a przy tym solidna konstrukcja odporna na usterki. Nigdy nie zawiódł. W mieście przyjaźnie warczy, choć 12s do 100km/h szału obecnie nie robi, ale ruszając daje wrażenie żwawości, które nieco blednie z pełnym ładunkiem. Poza miastem komfort do 120/130 km/h, powyżej na dłuższej trasie hałas może być męczący, ale jeszcze ok 140 km/h, samochód chętnie przyspiesza.
5,0
Skrzynia biegów
Ogólnie wszystko na plus pod warunkiem, że mamy świadomość że to Ford. Czyli wsteczny bardzo "chimeryczny", tzn przy szybkim nawrocie lubi wyskoczyć. Jako mały minus dodałbym "tylko" 5 biegów, w trasie mimo że Fiesta olbrzymem nie jest
ma się ochotę po piątce całkiem naturalnie włożyć szóstkę, żeby przy wyższych prędkościach rzędu 140 km/h obniżyć hałas.
5,0
Układ jezdny
Jedyne co mogę napisać - mistrzowski (oczywiście proporcjonalnie do segmentu auta), ale np w porównaniu do Toyoty Yaris 1.3 VVTi , którą mam okazję się często poruszać, Fiesta jest ostoją spokoju zarówno w zakrętach jak i na prostej, czego nie mogę powiedzieć właśnie o Toyocie neurotycznie rozdygotanej, a to przecież ten sam segment aut. Hamulce równie dobre jak prowadzenie z jedna uwagą dotyczącą faktu, że jest to okupione dużym zużyciem tarcz i klocków na przednich kołach. U mnie wymiana fabrycznych elementów, zarówno tarcz jak i klocków, tuż po 80 tys przebiegu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność oceniam jako co najwyżej średnią, i o ile do tyłu pojazdu mogę to zaakceptować to niestety na boki przy próbie włączenia się na drodze podporządkowanej jest gorzej.
5,0
Ergonomia
W Fieście wszytko jest pod ręką, nawet nie znając dłużej samochodu odruchowo trafia się na właściwe manipulatory.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest dobre, klimatyzacja manualna jest również dobra, a sprawdzałem w 40 stopniowym upale na autostradzie w Bułgarii z czterema osobami na pokładzie, gorzej niestety z wentylacją zwłaszcza w deszczowe dni przednia szyba lubi rosieć i wymaga wtedy albo klimy, albo włączenia ogrzewania przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
We Fieście jest dość wygodnie nawet w długich i bardzo długich trasach pod warunkiem maksymalnie 4-ro osobowego składu, powyżej tego limitu jest z tyłu ciasno, co w tym segmencie aut jest oczywiste.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogło by być lepiej. Myślę jednak, że jest to jak pisałem wcześniej problem jedynie przy prędkościach powyżej 120/130 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność Fiesty z silnikiem 1.4 jest dobra, moje średnie spalanie na 140 km trasie mieszanej (100km droga szybkiego ruchu, 40km w mieście) to 6.1l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny stosunek jakość/ cena za samochód Ford Fiesta 1.4 benz, Trend Gold X, 5 drz., w 2014 r. zapłaciłem po rabacie 46 tys zł. Dzisiaj po trzech latach ceny oscylują między 28 tys a 32 tys zł....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie licząc trzech przepalonych żarówek, to żadna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 96KM 71kW
[l/100km]