Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting
rafal,
5 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
113 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: ah to trzymanie w zakretach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak.
4,0
Całokształt
Można się pozytywnie zaskoczyć. Świetne prowadzenie, do tego żwawy i ekonomiczny silnik i całkiem niezłe wnętrze. Owszem, drobne niedogodności też występują, ale Fiesta odwdzięcza się zupełnie bezawaryjną jazdą. Najważniejszym argumentem za jest przyjemność z jazdy po zakrętach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Bardzo elastyczny i pracuje bardzo równo i kulturalnie nie tylko jak na 3 cylidrowca. Taki downsizeing to ja rozumiem. Jeśli komuś barakuje mocy, to można zrobić remap i cieszyć się 150KM. Mi osobiście podoba się dźwięk silnika, który nie jest tak nudny jak małe 4 cylidrowce. No i to spalanie... używam samochodu głownie do dojazdów do pracy.
Średnio wychodzi mi 6.7 od długiego czasu. Dla porównania Passat B8 TDI z DSG pali 6.5 dokładnie tak samo użytkowany. Jak na slilnik benzynowy jest świetnie.
5,0
Skrzynia biegów
To jak zestrojona jest skrzynia biegów zasługuje na uznanie. Biegi wchodzą wyraźnie z charakterystycznym klikem a to jak pracuje sprzęgo to czysta poezja. Dzięki tej skrzyni udało mi się zaponmnieć o automacie
5,0
Układ jezdny
Zawiesznie to chyba najmocniejsza strona Fiesty. Doskonale sprawdza się na zakrętach, rondach i cisanych łukach. Jest do tego bezpiecznie przewidywalne i daje poczucie stabliności. Co najważniejsze świetnie wybiera nieróności i bardzo cicho pracuje. Układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni a nie chodzi zbyt ciężko przy manewrowaniu na parkingach
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, ale tylko dlatego, że Fiesta jest mała i ma czujniki parkowania. Widoczność do tyłu nie jest najlepsza i w moim Passacie B8 widoczność jest o niebo lepsza chciaż auto jest prawie o metr dłuższe
3,0
Ergonomia
Obsługa systemu Sony jest strasznie nieintuicyjna i tu można by sporo porawić. Obsługa klimatyzacji też jest niepotrzebnie napakowana guzikami o dziwnych kształatch co rozprasza. Na korepetycje do VAG:D
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana przednia szyba jest super, ale chłodnica klimy jest tak bardzo schowana, że w upalne dni po mimo, że wentylator chodzi ciagle ma czasem niedostatki wydajności.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą jest ok. Miejsca z przdodu nie barkuje i wydaje mi sie, że jak na tą klasę auta na tylnej kanapie też nie jest źle. Bagażnik jest calkiem spory i ustawny. Jakość materiałów może nie zachwyca, bo poza deską wykonaną z miękkiego tworzywa wszystko jest twarde. Na szczęscie jedyne skrzpienie jakie słyszę to rączka zamykania drzwi. Na wybojach nic nie trzeszczy ani nie skrzypi.
3,0
Wyciszenie
Nawet jak na segment B nie jest najlepiej. Słychać hałas kół. Pod dywaniami nie ma absoultnie żadnego wygłuszenia - niepotrzebna oszczędność. Nie jest to dyskwalifikująca wada, bo można sobie z tym poradzić wyklejając podłogę matami bitumicznymi, ale to powinno być zrobione w fabryce
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic jeszcze nie musiałem w niej wymienić poza serwisami
5,0
Stosunek jakość/cena
Warata swojej ceny, ZDECYDOWANIE
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
[l/100km]