Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting

rafal, 5 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : ah to trzymanie w zakretach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak.
4,0
Całokształt
Można się pozytywnie zaskoczyć. Świetne prowadzenie, do tego żwawy i ekonomiczny silnik i całkiem niezłe wnętrze. Owszem, drobne niedogodności też występują, ale Fiesta odwdzięcza się zupełnie bezawaryjną jazdą. Najważniejszym argumentem za jest przyjemność z jazdy po zakrętach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Bardzo elastyczny i pracuje bardzo równo i kulturalnie nie tylko jak na 3 cylidrowca. Taki downsizeing to ja rozumiem. Jeśli komuś barakuje mocy, to można zrobić remap i cieszyć się 150KM. Mi osobiście podoba się dźwięk silnika, który nie jest tak nudny jak małe 4 cylidrowce. No i to spalanie... używam samochodu głownie do dojazdów do pracy. Średnio wychodzi mi 6.7 od długiego czasu. Dla porównania Passat B8 TDI z DSG pali 6.5 dokładnie tak samo użytkowany. Jak na slilnik benzynowy jest świetnie.
5,0
Skrzynia biegów
To jak zestrojona jest skrzynia biegów zasługuje na uznanie. Biegi wchodzą wyraźnie z charakterystycznym klikem a to jak pracuje sprzęgo to czysta poezja. Dzięki tej skrzyni udało mi się zaponmnieć o automacie
5,0
Układ jezdny
Zawiesznie to chyba najmocniejsza strona Fiesty. Doskonale sprawdza się na zakrętach, rondach i cisanych łukach. Jest do tego bezpiecznie przewidywalne i daje poczucie stabliności. Co najważniejsze świetnie wybiera nieróności i bardzo cicho pracuje. Układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni a nie chodzi zbyt ciężko przy manewrowaniu na parkingach
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, ale tylko dlatego, że Fiesta jest mała i ma czujniki parkowania. Widoczność do tyłu nie jest najlepsza i w moim Passacie B8 widoczność jest o niebo lepsza chciaż auto jest prawie o metr dłuższe
3,0
Ergonomia
Obsługa systemu Sony jest strasznie nieintuicyjna i tu można by sporo porawić. Obsługa klimatyzacji też jest niepotrzebnie napakowana guzikami o dziwnych kształatch co rozprasza. Na korepetycje do VAG:D
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana przednia szyba jest super, ale chłodnica klimy jest tak bardzo schowana, że w upalne dni po mimo, że wentylator chodzi ciagle ma czasem niedostatki wydajności.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą jest ok. Miejsca z przdodu nie barkuje i wydaje mi sie, że jak na tą klasę auta na tylnej kanapie też nie jest źle. Bagażnik jest calkiem spory i ustawny. Jakość materiałów może nie zachwyca, bo poza deską wykonaną z miękkiego tworzywa wszystko jest twarde. Na szczęscie jedyne skrzpienie jakie słyszę to rączka zamykania drzwi. Na wybojach nic nie trzeszczy ani nie skrzypi.
3,0
Wyciszenie
Nawet jak na segment B nie jest najlepiej. Słychać hałas kół. Pod dywaniami nie ma absoultnie żadnego wygłuszenia - niepotrzebna oszczędność. Nie jest to dyskwalifikująca wada, bo można sobie z tym poradzić wyklejając podłogę matami bitumicznymi, ale to powinno być zrobione w fabryce
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic jeszcze nie musiałem w niej wymienić poza serwisami
5,0
Stosunek jakość/cena
Warata swojej ceny, ZDECYDOWANIE
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting