Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting
hgjkgh,
7 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
9 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie jest genialne, poza tym maleńki ecoboost pomimo skromnej mocy na prawdę daje sporo radochy i dobrze radzi sibie z autem.
4,0
Całokształt
Świetne auto, z genialnym zawieszeniem, zadziornym wyglądem (w odpowiedniej kolorystyce) i bardzo dobrym silnikiem.
Wszyscy jednak mają wady, jakby wspaniale było gdyby Ford miał dobrych projektantów wnętrz.
Ogólnie dla moich potrzeb (auto dla 2+2 dające masę frajdy) w tej klasie istnieje tylko Fiesta i Mazda 2, oba polecam szczerze, dla mnie wygrała pierwsza dzięki trochę lepszemu zawieszeniu, lepszej dostępności ASO, mniej kobiecemu wyglądowi (fiesta st-line trochę bojowo wygląda :) )
Wrażenia
5,0
Silnik
1.0 ecoboost, fajny silnik, niewiele pali dając sporo frajdy, niemal w całym zakresie obrotów jest moment obrotowy. VW, słyszysz, da sie dobrze przeprowadzić downsizing
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie druga w klasie po Mazdzie 2, czasami nie do końca wchodzi wsteczny, poza tym dosć krótka i bardzo precyzyjna, umożliwia szybkie zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie najlepsze w klasie, genialny na zakrętach, a wciąż wygodny.
Na granicy przyczepności można wybrać między podsterownością, lub lekko zarzucić tyłem.
Piszę o wersji st-line z lekko obniżonym zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, w wersji pięciodrzwiowej słupek a trochę zasłania, więc czasami trzeba się trochę pokręcić w fotelu.
5,0
Ergonomia
Hmm, stary system multimedialny oraz twardy podłokietnik to jedyne wady, szczęśliwie do klimatyzacji są normalne gałki a nie przyciski na ekranie, reszta także dobrze.
Poza tym fotele w wersji st-line są genialne, na prawdę wygodne, ale jednocześnie świetnie otulają i trzymają w zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń, klimatyzacja działa sprawnie, silnik się szybko nagrzewa, więc szybko jest ciepło w aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż, maluch miejski z przodu jest akurat, z tyłu gorzej, podobnie jak u konkurencji.
Zaskakuje brak kieszeni w tylnych drzwiach.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę doskonale, poniżej 130km/h jest na prawdę świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponad pół roku użytkowania, ok 9000km, styl jazdy: dynamicznie przyśpieszam (rzadko męczę silnik powyżej 4k obrotów), ale w trasie używam maksymalnego sensownego biegu i utrzymuję stałą prędkość.
Jak na taką dynamikę przy niewielkiej mocy na prawdę mało pali, podobno maleńki ecoboost dobrze wytrzymuję próbę czasu i kilometrów, ale to się okaże.
Zdecydowanie polecam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po doposażeniu jednak dość drogi, zwłaszcza w st-line / titanium, ale taka cecha obecnych aut miejskich, że można niemal wszystko do nich dokupić.
Kolejna wada: pełna fiesta st jest niewiele droższa, jest jednak o wiele mniej wygodna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
[l/100km]