Cóż wiele mówić jednostka bardzo dobra, (podobno jednak nie lubi gazu ale ja na swoim egzemplarzu tego nie testowałem). W tym aucie osiągi są fenomenalne spokojnie można w trasie utrzymywać obroty koło 1,5 tys. choć by skorzystać z pełni mocy zalecana jest często redukcja i to najlepiej o 2 biegi bo ten silnik kocha obroty. Silnik, a przynajmniej mój egzemplarz ma jednak tendencje do nagarowania, ale wymiana oleju na dobry co 10k bardzo pomaga utrzymać dobrą kulturę pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Mam dylemat jak ocenić skrzynie, bo z jednej strony biegi wskakują mega precyzyjnie i przy jeździe na wprost sprawiają mega frajdę, z drugiej strony przynajmniej u mnie pojawia się od czasu do czasu problem z biegiem wstecznym polegającym na tym, że wchodzi dopiero po delikatnym ruszeniu do przodu. Ponadto o ile 5 biegów jest idealnie zestrojonych tak mocno brakuje a autostradzie 6 biegu, wręcz czuć, że silnik prosi o większe przełożenie.
5,0
Układ jezdny
Nie mogę się do niczego przyczepić na felgach 17 samochód dosłownie klei się do drogi, a zestrojenie układu kierowniczego daje masę frajdy jak by się jeździło gokartem.
5,0
Karoseria
Wygląd to kwestia gustu, natomiast w mojej ocenie genialnie opiera się upływowi czasu, ponadto mimo wieku nie dopatrzyłem się w swoim egzemplarzu nadmiernych oznak rdzy (wiadomo nie jest wszędzie czysto ale auto ma 13 lat).
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety cofanie tym autem bez czujników parkowania nie należy do przyjemności, a porównuję go z Oplem Zafirom gdzie nie miałem najmniejszych problemów. Ten tyłeczek wygląda niesamowicie ale okrągłe kształty bardzo przeszkadzają w cofaniu.
5,0
Ergonomia
Projektanci zrobili kawał dobrej roboty, wszystko jest pod ręką, a kubełkowe fotele mimo, iż są wygodne zapewniają bardzo dobre trzymanie. Plus również za przyjemną kierownicę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa mega sprawnie i jest zalecana w wersji 3d bo duże szyby nie zachęcają do otwierania przy wyższych prędkościach, ogrzewania potrzebuje 1,5-2 km by zacząć grzać, za to za gigantyczny plus należy uznać ogrzewaną przednią szybę, która w 2 min potrafi rozmrozić szybę oraz zadbać by marznące opady nie stanowiły problemu dla wycieraczek do czasu pełnego rozgrzania kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te gabaryty jest super, z tyłu również jest ok choć 175 cm to taki limit wysokości pasażera by zachować jego komfort.
3,0
Wyciszenie
Nie ma się co oszukiwać, ten silnik nie jest zbyt cichy, a i aerodynamika powyżej 140 robi swoje (choć może to akurat kwestia pakietu st line)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory poza remontem przedniego zawieszenia i hamulców po kupnie (150 tys km robi swoje) nie mogę narzekać na samochód ponieważ jest raczej bezawaryjny. Wiadomo w mieście spalanie między 7-8 to nie jest mało dla takiego auta ale 1.6 nie kupuje się by jeździć ekonomicznie po mieście
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem auto naprawdę, jest warte swojej ceny, jednak warto zaznaczyć, że warunkiem tutaj jest to, że kierowca lubi auta dające nieco emocji i surowości jak chodzi o prowadzenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety ale w moim egzemplarzu wloty powietrza, światła postojowe czy zamek pokrywy silnika potrafiły zirytować
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać raczej brak poza remontem przedniego zawieszenia i hamulców, ale to normalne części eksploatacyjne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 120KM 88kW
[l/100km]