Silnik
: Dźwięk, przyśpieszenie, niskie spalanie....
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wsteczny bieg
5,0
Całokształt
Świetne auto. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu. Daje frajdę z jazdy, przyśpiesza płynnie i żwawo. Zawieszenie twarde, auto precyzyjnie wchodzi w zakręty. Ceny części bardzo niskie, dobrze dostępne. Prezentuje się ładnie, wnętrze naprawdę przyjemne. Nie jest to samochód awaryjny, kupując Fiestę ma się po prostu spokój.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetny, przyjemnie mruczy, jestem pod wrażeniem. Ściszone radio chociażby po to, żeby posłuchać jego dźwięku. Przyśpieszenie bardzo dobre, przy tak niewielkiej masie 120KM sprawdza się w sam raz.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje prawidłowo, czasem nie wejdzie dobrze wsteczny, ale podobno "ten typ tak ma". Ogólnie biegi wchodzą sprawnie, szybko, precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, w sezonie letnim na 17-calowych alufelgach nie dość, że prezentuje się wspaniale, to jeszcze jeździ jak przyklejona do asfaltu. Zawieszenie dość sztywne, zwłaszcza w mojej wersji Sport, ale nie umniejsza to komfortowi jazdy. Ma się wrażenie, jakby to był samochód- zabawka, w dobrym tego słowa znaczeniu. Świetnie zgrany z kierowcą, daje frajdę z jazdy.
5,0
Karoseria
W moim egzemplarzu mam kolor Black Panther, czarna perła. Bardzo ładnie się prezentuje, nie jest jakoś wybitnie odporny na zarysowania, jednocześnie rysy nie są bardzo widoczne.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki mogłyby być węższe, poza tym ok.
5,0
Ergonomia
Najlepiej prezentuje się, moim zdaniem, kierownica. Dobrze leży w dłoni, jest po prostu bardzo ładna i wygodna. Fajnie wyglądają zegary, czytelne, nowoczesne, nadają ostrzejszy charakter wnętrzu. Panel radiowy, stylizowany trochę na telefon komórkowy, mniej przypadł mi do gustu, ale nie wygląda źle, kwestia gustu. Wszystko jest pod ręką, jakość materiałów dobra. Po 200 tys km kierownica nie jest wytarta. Siedzenia wygodne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, klima działa bardzo przyzwoicie, ale nie powoduje sopli w nosie, jak w Volvo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma się co oszukiwać, na tylnych siedzeniach w wersji 3d nie polecam dalszej podróży. Jest tak, jak w większości 3-drzwiowych hatchbacków, ciasnawo. Natomiast nie oczekiwałam po zakupie kompaktowego auta innych realiów, mam to, co kupiłam, bez przekłamania. Jest ok. Z przodu podróżuje się komfortowo, wszystko w jak najlepszym porządku.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest charakterny i nieco głośniejszy, więc dla jednych jego dźwięk będzie przyjemnością, dla innych wprost przeciwnie. Zawsze można zamontować pod maską maty wyciszające. Wyciszenie kabiny jest na przyzwoitym poziomie, mogłoby być ciut lepiej, bo powyżej 130km/h na autostradzie jest już zdecydowanie głośniej we wnętrzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pod ogromnym wrażeniem. Części są po prostu tanie, nawet oryginały nie porażają drożyzną. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody i robocizną - ok 650 zł.
Nic się nie psuje. Spalanie na poziomie 6,5 L w cyklu mieszanym, nie przekracza 7L w mieście, schodzi poniżej 5,5 L na trasie. Jak na jazdę raczej dynamiczną uważam to za dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłam samochód po bardzo okazyjnej cenie i nie żałuję ani złotówki, zarówno przeznaczonej na zakup, jak i serwisowanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma usterek ,więc co tu dużo pisać...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
a tych nie ma tym bardziej i oby tak zostało.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 120KM 88kW
[l/100km]