Zawieszenie
: klei się do drogi i jeszcze nie puka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: okładziny cierne
4,0
Całokształt
był artykuł - sportowiec z chorym sercem - prawda ! a skrzynia biegów na 3 i wstecznym dla cierpliwych . Porównanie wersji dla rfn a rp to niebo a ziemia - dalej wschód. Dla starych , spokojnych emerytów bez wnuków cool.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stary , sprawdzony - co tu komentować. Trochę przy chęci adrenalinowej się dławi ale to nie ecoboost. Wymiana paska rozrządu w 8 roku życia to błąd - 60 tyś a rozrząd - funkel nowka
3,0
Skrzynia biegów
Trójka jak z blokadą wejścia , wsteczny z czekaniem i czy wejdzie - a to nie przez zapowietrzone sprzęgło. Szybko świszczący wysprzęglik ale bez nerwów = ten typ ( skrzyni tak ma)
5,0
Układ jezdny
To jest ford - na tą klasę nic lepszego nie znajdziesz tylko niech nerwowi nie kombinują - elektryczne wspomaganie działa - jesteś nerwowy - zmniejsz koło kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył - wesja 3d - narzekania na widoczność boczną bo z przodu widać aż za dobrze grzejące słońce. Słupek - uwaga na manewr skrętu - piesi na przejściach.
4,0
Ergonomia
Już mówiono - jak nacisnąć przycisk sterowania szybą nie ćwicząc uderzenia impi(łokciem). Gniazdo zasilania - - kilometr kabla do nawigacji na szybie- mapa w głowie bezpieczniejsza. Przy zmianie biegu łatwiej pogłaskać sąsiada (preferencje obojętna)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha dobrze ale zimą bo ciepełko gdzieś z komory wchodzi i bez klimy (włączonej) w lecie dusznawo. Trochę głośny nawiew na wyższych biegach ale dla rozumnych 1 i max ziębienia jest aldente.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To 3d więc samochód dla dwojga a reszta to okazyjni intruzi. Początkowo rejestrowany na 5 osób z czasem ktoś pojął że do fizycznego kontaktu nie trzeba pasażerów przymuszać a i pasów bhp za dużo.
4,0
Wyciszenie
To nie aston. Dobre opony , bez oklapłych mat na podszybiu i sylikonowanie uszczelek a do tego nastrojowa muzyka i konwersacja pozwoli zapomnieć o tym standardzie wyrobu forda.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miarę - bez ciężkiej nogi bo i tak pojedzie po swojemu zgodnie z przełożeniem skrzyni i esp. Nie cudo ale dla noralnych (panie bo mój pali 2 litry) da się przeżyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogi. Cena marki a nie realiów. Na staruszka forda rabat dla młodzieży bo straci a w młodych przyszłość. Model dla dwojga już po niebezpiecznych młodzieńczych emocjach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdołki ale dla estety uciążliwe. Dlatego wymagana kategorycznie osłona dolna silnika - w komorze zewnętrzne osady są zbędne a i kuna tak szybko nie wejdzie..
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było i pomimo braku w tym modelu wskaźnika temperatury silnika mam nadzieję tak dalej. Tylne hamulce to nie tylko szczęki - wymieniać sprężynki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.25 Duratec 82KM 60kW
[l/100km]