Zawieszenie
: Niestety na polskich drogach zwłaszcza przy prędkościach typowo w mieście czuć każdą nierówność. Taki urok hothatcha, prowadzenie za komfort.
5,0
Całokształt
FieSTa w tych pieniądzach jest świetnym wyborem dla osoby, która szuka kompromisu pomiędzy autem na co dzień a takim, które przyniesie tonę uśmiechu jednocześnie nie niszcząc domowego budżetu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik właściwie bezobsługowy. Lać dobry olej, pilnować interwałów wymian i cieszyć się z jazdy. 1 wymiana rozrządu przy okolicy 100 tys.km. Posiada duży potencjał do podniesienia mocy do 300KM, jednocześnie nie wymagając wymiany na kuciznę.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak na hothatcha przystało bardzo poprawna. Wiele osób dodaje shortshiftery w związku z dość dalekim skokiem lewarka. W bardziej zmęczonych egzemplarzach problemy z wrzucaniem 2 biegu.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejona. O bezpieczeństwo jazdy, nawet tej szybszej, dbają bezbłędne systemy wspomagania. Gdy przyciskiem wyłączymy ESP zaczyna się zabawa, a auto oddycha pełną piersią (blokada mocy na 2 i 3 biegu na włączonej kontroli trakcji).
5,0
Karoseria
Zdarza się korozja podwozia, jak również pomiędzy tylnym błotnikiem a tylnym zderzakiem, aczkolwiek w swoim 8 latku nie zaobserwowałem jeszcze pierwszych oznak.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność, szczególnie do tyłu zależy od wersji wyposażenia. Kamera cofania w połączeniu z tylnymi czujnikami bardzo ułatwia życie w mieście. Z przodu dość szeroki słupek co delikatnie utrudnia widzenie.
5,0
Ergonomia
Nie oszukujmy się, nikt nie kupuje 3 drzwiowej Fiesty by robiła za auto rodzinne czy busa do przeprowadzek. Auto na co dzień sprawdzi się zwłaszcza dla dwóch osób, gdyż miejsca z przodu jest dużo, jak i na dłuższy wyjazd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dość prymitywna, w wielu autkach potrafi działać lepiej. Plus, że auto dość szybko nagrzewa się w zimie z racji swoich rozmiarów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla osób z przodu jest dużo, lecz również i 2 dorosłe osoby bez problemu mogą jechać z tyłu, gdyż sufit mamy wysoko.
3,0
Wyciszenie
To jeden z najtańszych nowych hot-hatchy, o niskiej masie i świetnym prowadzeniu. Nie uświadczymy tutaj właściwie żadnego wyciszenia, nie licząc maty wygłuszającej maski, w niektórych egzemplarzach za dopłatą. Gdy pozbędziemy się fordowskiego symposera (dodaje wrażenia dźwiękowe w kabinie, poprzez dolot powietrza z komory silnika) jest już odrobinę lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Opony, filtry, oleje, jakieś klocki tarcze, auto bezobsługowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość adekwatna do ceny, jeżeli ktoś będzie liczył na więcej mocy czy więcej komfortu, niestety nie ta półka cenowa. Czuć, że pracują plastiki, w zimie zdarza się, zwłaszcza przy temperaturach poniżej 0, że coś poskrzypi, odezwą się plastiki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakaś przepalona żarówka czy wymiana wycieraczek przedniej szyby. Nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
[l/100km]