Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 3d ST

Paweł, 5 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 83 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fiesta VII Hatchback 3d ST 1.6 EcoBoost 182KM 134kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje dużo frajdy z jazdy
Inne : Mega wygodne fotele Recaro
4,0
Całokształt
Po trzech latach użytkowania można pokusić się o pewną ocenę tego auta. Jest to z pewnością auto z charyzmą potafiące na drodze zaskoczyć właścicieli innych bardziej prestiżowych marek samochodów. Przy tym daje naprawdę sporo frajdy z jazdy przy całkiem rozsądnym spalaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajny silnik bardzo szybko wchodzący na obroty. Moc 182 KM sprawdza się zarówno w sprincie spod świateł, ale jeszcze bardziej przy szybkim manewrze wyprzedzania lub zmianie pasa na autostradzie. Wydech bardzo fajnie gada, aczkolwiek powyżej 140 km/h robi się dość głośny. Spalanie zależy wprost od stylu jazdy. Codzennie pokonywałem nim 150 km po drodze ekspresowej i autostradzie z prędkością 120-140 km/h i praktycznie cały czas miałem spalanie na poziomie 7-7,2 l/100 km. Silnik bardzo szybko osiąga właściwą temperaturę.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, dość krótki skok lewarka.
4,0
Układ jezdny
Zestrojenie zawieszenia sprawdza się na autostradach podczas szybkiej jazdy. W mieście jest nieco twardawo, choć nie wypadają plomby z zębów to idealnym rozwiązaniem byłyby amorki o regulowanej twardości. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Nie jest to jednak kanapowóz i trzeba mieć tego świadomość.
5,0
Karoseria
Od zwykłej Fiesty różni się innymi zderzakami i nakładkami na progi. Wygląda dość agresywnie, moim zdaniem nawet lepiej niż następca, który jest nieco ugrzeczniony.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu. Trochę mała tylna szyba, ale w parkowaniu pomagają czujniki
3,0
Ergonomia
Kierownica nieco za duża jak na takie auto. Rewelacyjne fotele Recaro, w mojej wersji w połowie wykończone skórą. Bardzo dobrze trzymają ciało na bokach, ale są też niezwykle wygodne podczas długich tras. Uwaga, Rozbudowane boczki mogą gnieść nieco bardziej postawnych pasażerów :) Najsłabszym punktem jest konsola środkowa z mnóstwem przycisków do sterowania radiem i nawigacją, ale katastrofy nie ma.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Zwłaszcza klimatyzacja w trybie Auto dobrze się spisuje i tak dystrybuuje powietrze, że nie dmucha zimnym prosto w twarz
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca, z tyłu też nie ma dramatu, jak na auto tej klasy. Aczkolwiek wożąc więcej osób lepiej wybrać wersję 5d
4,0
Wyciszenie
W takim aucie nie może być za cicho :), ale wydech słychać tylko przy przyspieszaniu i powyżej 140 km/h i jest to przyjemny dźwięk.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w moim przypadku na poziomie 7-7,2 l/100 km - realne. Komputer regularnie zaniżał je do 6,8 l/100 km. Wartości przy jeździe 90% autostrada (120-140 km/h) i 10% miasto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione jako demo z salonu z przebiegiem 9.000 km za 69.500 zł W tej cenie trudno było znaleźć ciekawszą propozycję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trakcie eksploatacji wymiana tylnych tarcz hamulcowych. Pod koniec eksploatacji rozszczelnił się wężyk od klimatyzacji - wymiana w ramach rozszerzonej gwarancji Ford Protect. Pod koniec eksploatacji zaczęła też stukać jedna z tulejek w tylnym zawieszeniu. I to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VII Hatchback 3d ST