Karoseria
: Żadnych ognisk rdzy, a podobno Fordy z tego słyną. Fakt, że "bawiłem" się farbą korekcyjną i zamalowywałem każdy odprysk, np. od kamieni, na karoserii.
4,0
Całokształt
Dobry stosunek jakości do ceny. Teraz zamieniam samochód na większy (Focus), ale tylko z powodu powiększenia się rodziny. Gdyby nie to, pozostałbym przy Fieście, co najlepiej świadczy o tym, że byłem zadowolony z tego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Największy problem to stosunkowo głośna praca tego diesla przy słabym wyciszeniu auta. Przy 120km/h utrudniona rozmowa w pojeździe. Pomiędzy 165000 a 236000 przebiegu miałem dwie naprawy związane z silnikiem: uszczelka wtryskiwacza (300zł) i poduszka dolna silnika (400zł).
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się doskonale.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba. Może brakuje zdalnego sterowania radiem z kierownicy, ale konkurencja też nie miała tego w ofercie. Bardzo fajne rozwiązane - otwieranie bagażnika przyciskiem koło kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok, chociaż ogrzewanie zaczyna działać dość późno od włączenia (porównywałem z m.in. Yaris).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej wielkości pojazd bardzo komfortowo. Miałem wersję van - w tym przypadku kierowca i pasażer mają jeszcze więcej miejsca.
3,0
Wyciszenie
Największa wada pojazdu w mojej ocenie. Ale wydaje mi się, że u pojazdów konkurencji z tego rocznika jest podobnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niedrogi pojazd w utrzymaniu. Stosunkowo tanie części zamienne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Największy atut :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Użytkowałem pojazd w l. 2010-2014, w okresie przebiegu 165000-236000. Wymieniałem: uszczelkę wtryskiwacza, poduszkę dolną silnika, linkę hamulca ręcznego ("zapiekła się"). Poza tym zwykłe koszty eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW
[l/100km]