Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

uvb@interia.pl, 13 lat temu
Silnik 1.4 TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niesamowicie wyciszony diesel.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów \"ślizga\" się w trybie automatycznym
Karoseria : Odkleiła się listwa na drzwiach bocznych.
4,0
Całokształt
Bardzo fajny miejski samochodzik, idealny dla młodych osób szukających oszczędnego, w miarę niezawodnego i niedrogiego auta. Przyjemna sylwetka i bogate wyposażenie w niewygórowanej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę słaby, ale chodzi bardzo równo i jak na diesla niesamowicie cicho, kultura pracy porównywalna z benzynowymi. Spalanie bardzo niskie (ok. 5 litrów, jeżdżę ekonomicznie i raczej powoli)
3,0
Skrzynia biegów
Posiadam skrzynię Durashift (tiptronic). Sprzęgło lubi się ślizgać się w trybie automatycznym (wada wyszła jakiś miesiąc po kupnie), używam opcji ręcznej zmiany biegów - działa bez zarzutu, biegi wchodzą płynnie i cicho.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się niesamowicie dobrze, ale w Fordach to standard. Trzyma się jezdni jak przyklejony. Doskonale reaguje na ruchy kierownicą, zwrotny, promień skrętu znakomity.
Komfort
3,0
Widoczność
Szyba przednia \"sama\" okropnie się brudzi i ciężko ją doczyścić, smugi bardzo przeszkadzają podczas jazdy nocą. Słupki nie przeszkadzają w widoczności, tylna szyba i boczne ok.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i pokrętła ułożone intuicyjnie i bardzo wygodnie, dobrze opisane. Deska rozdzielcza bardzo wyraźna w dzień i w nocy. Nic nie skrzypi, nie świszczy. Plus za sterowanie radiem przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanie przedniej i tylnej szyby - bezcenne. Wnętrze bardzo szybko nagrzewa się zimą, niestety klimatyzacja latem pozostawia nieco do życzenia - ochłodzenie wnętrza trwa, a już na 3 stopniu nawiewu hałas staje się bardzo denerwujący.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto o tych gabarytach to przestrzeni nie można wiele zarzucić. W bagażniku mieszczą się spore zakupy, a w środku nikt nigdy nie narzekał na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Silnik niewiarygodnie wręcz cichy jak na diesla. Niestety w środku jest nieco gorzej - przy prędkości powyżej 100 km/h bardzo szumi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jeżdżę dużo i o wydatkach na paliwo praktycznie nie myślę. Bardzo ekonomiczny samochód - średnie spalanie to około 5 litrów (fakt, że tankuję tylko markowe paliwo i rzadko przekraczam 2000 obrotów).
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku cena/jakość chyba żaden inny samochód nie może się z nim równać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez niecały rok użytkowania z drobiazgów odkleiła się tylko nieznacznie listwa na drzwiach bocznych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problem ze skrzynią Durashift - podczas zmiany biegu w trybie automatycznym często ślizga się sprzęgło (silnik wchodzi na sekundę na wysokie obroty i dopiero potem \"chwyta\" bieg). Wada wyszła po miesiącu od zakupu używanego auta. W trybie zmiany ręcznej bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VI