Zawieszenie
: Bardzo przyjemnie i ekonomicznie jezdzi sie tym autem (iealnie z silnikiem 1.6 TDCi 90 KM lub benzyna 1.4, 1.6)
5,0
Całokształt
To maly ale pojemny, zwrotny i dobry pojazd. Bardzo popularny w wielu krajach a przedewszystkim w Wielkiej Bryt, Wloszech, Danii, Belgii. Ceny serwisow (co 20.000 Km) i napraw sa tanie. Samochod trwaly i jak na razie niezawodny, jesli cos sie ma popsuc to to cos dlugo daje o sobie oznaki. Materialy wykonczenowe fiesty, plastyki, filce, panele raczej sa tanie ale trwale, jakos wykonania samochodu dobra, jakos wyposezenia seryjnego raczej uboga.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ten Silnik Fiesty ( 1400 TDCI COMMONRAIL) to jednostka znana z francuskiego koncernu PSA. Napedza Citroeny, Peugeoty. no i Forda. Silnik sam w sobie jest dobra, udana jednostka napedowa ( ladnie pracuje, charakterystyczne grzechotanie diesla). Najwieksza zaleta jest jego ekonomicznosc w zapotrzebowaniu na paliwo. Trwalosc (jak na razie sprawdzona do 131 tys.km) wychodzi dobrze, nie bierze oleju, jak jest nagrzany pracuje rownomiernie,Fakt, ze po 97tys km musialem wymienic uszczelki we wtryskach ( lubja pekac, halasuja- klekotanie i nie wymienione moga uszkodzic wtryski. UWAGA wtryski wymontowane traktujcie z pedantyczna czystoscia, sa bardzo delikatne na brudy), po 106 000 km wymieniona zostala takze rolka/napinacz i pasek alternatora.Silnik ma mierna moc , tylko 68 KM, i w zestawieniu z Turbo na odcinkach plaski gwarantuje osiagi do zakceptowania, dosc dobre przyspiesza do 100 km/h w ok 14-15 sekund, szybkos max na liczniku 172 km/h mierzona na GPS 164 km/h, do 150 przyspiesza, pozniej trzeba dobrze cisnac na gaz. Szybkos przelotowa idealna 120-130, mozliwa stala 140-150. Problem z brakiem mocy zaczyna sie w gorach, stromych podjazdach, ruszaniu gwaltownym z miejsca, trzeba dobrze cisnoac gaz aby autko nabralo obrotow, wlaczylo sie turbo i samochod jechal, jesli to nie nastapi... silnik jest \"martwy\" ma pustke mocy ponozej 1900 obr/min i nie ciagnie auta, nawet do zgasniecia silnika i zatrzymania sie. W gorach, bardzo czesto trzebauzywac 1 biegu. Jesli ktos lubi dynamiczna jazde niech raczej zapomni o Fiesci z tym silnikie. To silnik z mysla o tych , ktorzy lubja jezdzic spokojnie i ekonomicznie. Fiesta srednio zuzywa ok 5,0 lit/100km, mozna nawet zejsc do 4,6 l, trudno przekroczyc 6,5l /100. Jest to naprawde samochod b. ekonomiczny. Pasek rozrzadu nalezy wymienic co 150.000 km. Lepiej stosowac w tym silniku olej syntetyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5, dobre przelozenia, czasami z oporem wchodzi wsteczny.
5,0
Układ jezdny
To bez watpienia najlepsza strona auta! Zawieszenie jest b.precyzyjne i komfortowe. Samochod wrecz jest przyklejony do drogi i bardzo zwrotny, reaguje natychmiast na ruchy kierownica, cuidownie pokonuje sie zakrety, latwo parkuje, mala srednica zawracania. Prowadzi sie lepiej od samochodow wiekszych i drozszych. Pod tym wzgledem Jazda Fiesta , to prawdziwa przyjemnosc.
Komfort
5,0
Widoczność
Troszeczke slupki przedniego okna ograniczaja widocznosc, ale jest i tak bardzo dobra. Leko wyczuwa sie gabaryty pojazdu. Na boki, widocznosc, jest idealna.
5,0
Ergonomia
wszystko jest dopracowane, intujcyjnie rozmieszczone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie (4 zakresy) i AC wywjazuja sie b. dobrze ze swoich zadan
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen, hym... z tylu jest naprawde duzo w wysokosci wrecz bardzo duzo, na kolana jest dobrze, 2 rosle osoby 185 cm / i 90 kg wagi mieszcza sie spokojnie. Miejsca jest wiecej niz np. w Jaguarze typu X, Typu S, przedostaniej wersji Audi A4, BMW seri 3, czy VW golf III i IV.
Z przodu w szerokosci ( dla kierowcy roslego) jest troche ciasno, z jednej strony konsola, twardy plastyk... z lewej brak miejsca na lewa stope, brak wygodnej podporki, stope umieszcza sie skosnie, albo wrecz wpada pod pedal sprzegla ( ktory jest zawieszony- na moj gust- za wysoko) takie ulozenie moze byc meczoce, pasazer ma wygodne miejsce. Bagaznik ok 270-290 l jak na te klase auta jest dobry. Mozliwosc skladana siedzenie 2/3 oparcia, duza klapa sa naprawde wygodne.
3,0
Wyciszenie
Z TDCI jest raczej glosna, szczegolnie po przekroczeniu 110 km, h i na pierwszych biegach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiesta jest bardzo ekonomiczna. we wlasnym interesie (trwalos wtryskow) lepiej lac jakosciowy olej napedowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne na co narzekam to ciagle odklejajace sie plastykowe nakladki na ramke srodkowa slupka okien-drzwi,odklejone chalasuja z wiatrem- klepia, urywaja sie. przyklejalem, Wymienilem juz 3 razy....
no i Scierajaca sie \"skora\"- to zwykla DERMA , SKAYA!!!- kierownicy, wymieniona po 60 tys.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
to co opisane przy silniku. po 103.000 km wymiana srzegla- komplet i drazka kierowniczego lewego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW
[l/100km]