Silnik mało elastyczny do jazdy trzeba trzymać obroty powyżej 2000. Kultura pracy bardzo przeciętna, pomimo wygłuszenia komory silnika - głośny.Należy pamiętać aby nie wyłączać silnika zaraz po zatrzymaniu.Silnik turbo potrzebuje małej zwłoki,kwestie odpowiedniego smarowania.Pierwsza naprawa po 49500km "przekaźnika świec żarowych". Zapaliła się kontrolka "koło zębate z wykrzyknikiem". Naprawa na gwarancji w ASO pomogła.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej twarde, wychwytuje każdą nierówność drogi. Czasami trzeba mocniej trzymać się kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma co narzekać, widać co potrzeba. Lusterka zewnętrzne mają zbyt mały zakres ustawień.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką,jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja skuteczna nie jest głośna. Na zaparowane szyby tylko klimatyzacja. Ogrzewania jeszcze nie testowałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ułomkiem nie jestem, ale na brak miejsca naprawdę nie można narzekać. Cztery osoby spokojnie przeżyją jazdę po mieście w dalsze trasy ponad 150km nie jeżdżę.
4,0
Wyciszenie
Zastrzeżenia do głośnej pracy silnika ale włączenie radia jakoś pozwala przetrwać.Gdzieś z tyły coś trzeszczy, ale już się przyzwyczaiłem.Jeździłem długo Eskortem i poziom tolerancji mam wyżej ustawiony.Wersja Gold więc dali trochę \"flaneli\" w pokrywie maski.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie 5,5l ropy w jeździe po mieście to mit. Kiedy jeżdżę \"na emeryta\" czyli łagodnie i spokojnie jest lekko ponad 6l. Brawurowa jazda czyli intensywne wyprzedzanie autobusów i pojazdów z byłego bloku wschodniego doprowadziło mnie do 6,5l. W trasie nigdy nie jeździłem przypuszczam,że jakieś 5-5,5l?
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest na gwarancji fabrycznej, ale ostrzegam przed autoryzowanymi serwisami.W moim egzemplarzu coś ciągle śmierdzi, nie wiem ropa czy spalony olej. W serwisie Forda sami \"niemcy\" nic nie rozumieją, patrzą na człowieka z łagodnym pobłażaniem, -znowu jakiś \"niedorozwój\" wylądował. W sieci coś znalazłem na ten temat,ale bez konkretów. Uszczelka wtryskiwaczy jest ok. Zaczynam się przyzwyczajać :).Problem z zapachem ustąpił po wymianie "przekaźnika świec żarowych".
Teraz w auto wstąpiło nowe życie, spadło spalanie,silnik bardziej elastyczny.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych poważnych usterek, na razie nie ma powodów do zmartwień.Pierwsza naprawa po 49500km "przekaźnika świec żarowych". Zapaliła się kontrolka "koło zębate z wykrzyknikiem". Naprawa na gwarancji w ASO pomogła.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW
[l/100km]