Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

e_klosek@icpnet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.4 TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeżdżę dosyć ostro. Na codzień w dużym mieście w korkach, na skrzyżowaniach po światłami potrzeba zrywu, wiadomo. Jak na tak małego diesla, samochód ma rewelacyjne przyspieszenie - tak zresztą twierdzi również mój mechanik, który przeglądał samochód po zakupie. Na trasie również bardzo dobry - na autostradzie nie ma problemu z trzymaniem stałej prędkości 140 - 160 km/h, nawet jak jechaliśmy w 4 osoby, z tego 3 o dosyć dużej wadze. Nawet wtedy spalanie wyniosło ca 5,8 l/100 km. Przy jeżdzie 80 - 100 km/h spokojnie można osiągnąć spalanie 4,7 l. Nigdy nie przekroczyłem 6,0 l., również w warunkach zimowych, na zimowych oponach.
4,0
Całokształt
Dobre auto. Oczywiście wszystko zależy od tego, czego kto oczekuje i czym jeździł poprzednio. Oszczędne, sprawne, niezawodne, do jazdy po mieście i dobrze spisuje się na trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel odpala na "dotknięcie kluczyka". W zimie wystarczą 2-3 obroty rozrusznikiem. Akumulator o odpowiednio dużej pojemności w stosunku do diesla, nawet nigdy go nie doładowywałem, chociaż chyba nie był zbyt nowy. Silnik jest elastyczny - przy szybkości od ok. 75 km/h można na 5 biegu szybko wyprzedzać TIR-y.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemów ze zmianą biegów.
4,0
Układ jezdny
Promień skrętu dobry, można precyzyjnie manewrować na zatłoczonych parkingach. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi. Wspomaganie kierownicy bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność niezła. Lusterka pozwalają na obserwację do tyłu bez błędów i jest duże pole widzenia. Tylna szyba mogłaby być większa.
4,0
Ergonomia
Dostępność do wszystkich pokręteł, przycisków itp. dobra, bez problemu odwracania uwagi od drogi podczas jazdy. Duży plus to możliwość sterowania radiem dźwigienkami umieszczonymi na kolumnie kierowniczej z lewej strony. Małym minusem jest to, że dotychczas nie udało mi się ustawić kierownicy tak, aby wygodnie oprzeć lewy łokieć o półeczkę na drzwiach. Małe minusy to trochę niewygodny fotel kierowcy, chociaż idzie to zniwelować ustawieniem oparcia i regulowaniem kąta nachylenia siedziska w połączeniu z możliwością ustawienia wysokości kierownicy. Ale i tak po 100-150 km na trasie lepiej rozprostować nogi. No i popielniczka, bo lubię zapalić w samochodzie - jest umieszczona w najgorszym miejscu, z przodu za dźwignią zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze. Po 3-4 km jazdy w samochodzie jest ciepło i można jechać z ustawieniem ogrzewania na minimalny zakres czerwonego wskaźnika. Klimatyzacja ręczna, dotychczas działa bez zarzutu, ale wtedy spalanie jest ponad 0,5 l większe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj tylko przeciętnie. No ale to ta klasa samochodu, chciaż w starej Corsie-pudełku z 1992 r. było lepiej.
3,0
Wyciszenie
Takie sobie. Do 100 km/h jest nieźle. Powyżej - bardzo słychać buczenie turbosprężarki, hałas opon i silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napraw nie było. Zużycie paliwa - wszystko na ten temat w POZYTYWNYM komentarzu na końcu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ten samochód za 26 tys. po naprawie, z przebiegiem 50 tys. km. Uważam, że kupiłem dobrze i spokojnie (jak tak dalej pójdzie)pojeżdżę ładnych kilka lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych niespodzianek nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również nie było żadnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VI