Szczęśliwy nieposiadacz forda(były) tylko toyoty,
18 lat temu
Silnik 1.3 70KM 51kW
Rok produkcji 2002
Przebieg:
50 tys. km
2,85
29% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogólnie MAKABRA a mijając FORDA w BIelsku-BIałej czy w Żywcu nie patrzę w ich stronę bo szczęśliwie sprzedałem ten wyjątkowo nie udany model samochodu.
Więc jeżeli przestanie wam centralny (fabryczny) zamykać wszystkie drzwi, odgłos silnika będzie inny przy wciśniętym sprzęgle, skóra- ha,ha z kierownicy wam zacznie schodzić a przebieg będzie dopiero w okolicy 50.000 km to szukajcie łosia zachwyconego designem małego focusa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mało dynamiczny ale czego można się spodziewać po takiej mocy? Jeśli chodzi o przyspieszenie to polo z motorem 1.2 (65KM) odjedzie nam w siną dal ! Wyraźna różnica w odgłosie pracy przy wciśniętym sprzęgle.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna aczkolwiek pierwszy bieg potrafi wyskoczyć a wsteczny też nie wchodzi najdokładniej. Czepiając się wyglądu to mieszek zmiany biegów jak w Ikarusie ale zmienić na skórzany z gumowego i ujdzie.
5,0
Układ jezdny
TAK prowadzi się jak po szynach gdyby silnik na to pozwalał i finanse to możecie startować w KJS-ach. Jednak po 30.000 km stuki pojawiające się w tylnej części auta mogą dochodzić z zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobrze robią chowane tylne zagłówki w taki sposób że nie przeszkadzają w widoczności do tyłu przy cofaniu.
3,0
Ergonomia
Prosto i tak powinno być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak możliwości obiegu zamkniętego powietrza to DUŻY MINUS.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciągłe potrącanie prawym kolanem o podstawe zmiany biegów doprowadzało mnie do szału poza tym kolumna kierownicy regulowana w jednej płaszczyźnie chociaż to bardziej uwaga żony bo osobiście nie używam.
3,0
Wyciszenie
Szum opon czy to zimówki czy letnie - za głośno. Przy 6 głośnikach dobre wnętrze jeśli chodzi o akustyke. Dźwięk zamykanej klapy silnika jak w LUBLINIE albo ŻUKU.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Producent chyba przesadził w katalogach o jakieś 1,5 litra na 100km na niekorzyść klientów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chcesz stracić w prosty sposób 10.000 zł to idź do salonu po nowego FORDA a później poznaj wszystkich "fachowców" w serwisie najbliższym tej marki w którym to był jeden chłopak na szkoleniu a reszcie kolegów opowiedział jak się naprawia samochody. AMEN
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdybym nie dał dorobić przycisku na otwieranie klapy bagażnika z wewnątrz pojazdu i z pilota to chyba bym zwariował wychodząc za każdym razem i otwierając kluczykiem albo miałbym zawsze dwa jeden w stacyjce a drugi do bagażnika. Ta niby skórzana kierownica złuszczyła mi się w 3 roku eksploatacji samochodu (przy próbie reklamacji serwis w Bielsku-Białej i w Żywcu mnie wyśmiał)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy drugim przeglądzie podstawowym "serwis" w Bielsku-Białej przedstawił mi wycenę na ok 5.000zł że trzeba by wymienić pompę wspomagania i pół układu kierowniczego (samochód ściągało w lewo mimo zmian opon kół na osiach, z lewych na prawe itp.) Uciekłem w pośpiechu do zaprzyjaźnionego serwisu RENAULT gdzie nic podobnego nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 70KM 51kW
[l/100km]