Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

Szczęśliwy nieposiadacz forda(były) tylko toyoty, 18 lat temu
Silnik 1.3 70KM 51kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 50 tys. km
Ford Fiesta VI 1.3 70KM 51kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
2,85
29% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogólnie MAKABRA a mijając FORDA w BIelsku-BIałej czy w Żywcu nie patrzę w ich stronę bo szczęśliwie sprzedałem ten wyjątkowo nie udany model samochodu. Więc jeżeli przestanie wam centralny (fabryczny) zamykać wszystkie drzwi, odgłos silnika będzie inny przy wciśniętym sprzęgle, skóra- ha,ha z kierownicy wam zacznie schodzić a przebieg będzie dopiero w okolicy 50.000 km to szukajcie łosia zachwyconego designem małego focusa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mało dynamiczny ale czego można się spodziewać po takiej mocy? Jeśli chodzi o przyspieszenie to polo z motorem 1.2 (65KM) odjedzie nam w siną dal ! Wyraźna różnica w odgłosie pracy przy wciśniętym sprzęgle.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna aczkolwiek pierwszy bieg potrafi wyskoczyć a wsteczny też nie wchodzi najdokładniej. Czepiając się wyglądu to mieszek zmiany biegów jak w Ikarusie ale zmienić na skórzany z gumowego i ujdzie.
5,0
Układ jezdny
TAK prowadzi się jak po szynach gdyby silnik na to pozwalał i finanse to możecie startować w KJS-ach. Jednak po 30.000 km stuki pojawiające się w tylnej części auta mogą dochodzić z zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobrze robią chowane tylne zagłówki w taki sposób że nie przeszkadzają w widoczności do tyłu przy cofaniu.
3,0
Ergonomia
Prosto i tak powinno być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak możliwości obiegu zamkniętego powietrza to DUŻY MINUS.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciągłe potrącanie prawym kolanem o podstawe zmiany biegów doprowadzało mnie do szału poza tym kolumna kierownicy regulowana w jednej płaszczyźnie chociaż to bardziej uwaga żony bo osobiście nie używam.
3,0
Wyciszenie
Szum opon czy to zimówki czy letnie - za głośno. Przy 6 głośnikach dobre wnętrze jeśli chodzi o akustyke. Dźwięk zamykanej klapy silnika jak w LUBLINIE albo ŻUKU.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Producent chyba przesadził w katalogach o jakieś 1,5 litra na 100km na niekorzyść klientów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chcesz stracić w prosty sposób 10.000 zł to idź do salonu po nowego FORDA a później poznaj wszystkich "fachowców" w serwisie najbliższym tej marki w którym to był jeden chłopak na szkoleniu a reszcie kolegów opowiedział jak się naprawia samochody. AMEN
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdybym nie dał dorobić przycisku na otwieranie klapy bagażnika z wewnątrz pojazdu i z pilota to chyba bym zwariował wychodząc za każdym razem i otwierając kluczykiem albo miałbym zawsze dwa jeden w stacyjce a drugi do bagażnika. Ta niby skórzana kierownica złuszczyła mi się w 3 roku eksploatacji samochodu (przy próbie reklamacji serwis w Bielsku-Białej i w Żywcu mnie wyśmiał)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy drugim przeglądzie podstawowym "serwis" w Bielsku-Białej przedstawił mi wycenę na ok 5.000zł że trzeba by wymienić pompę wspomagania i pół układu kierowniczego (samochód ściągało w lewo mimo zmian opon kół na osiach, z lewych na prawe itp.) Uciekłem w pośpiechu do zaprzyjaźnionego serwisu RENAULT gdzie nic podobnego nie stwierdzono.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VI 1.3 70KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,5
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VI