Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

pawelos10, 6 lat temu
Silnik 1.3 70KM 51kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Fiesta VI 1.3 70KM 51kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,79
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : DOBRE I PRZEWIDYWALNE ZACHOWANIE NA DRODZE
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przypadek z wiązką sterownika bardzo nadszarpnął moją ocenę
4,0
Całokształt
Samochód poprawny, dobrze się prowadzi, ale ma też kilka mankamentów. Samochodem przejechałem 60 tyś km. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz ?, tak ale nie ten egzemplarz i nie od takiego handlarzyny na jakiego niestety miałem nieprzyjemność trafić, co nie zmienia faktu że ja też nie jestem bez winy
Wrażenia
4,0
Silnik
Nic specjalnego, do prędkości miejskich i do 90 km/h przyspiesza zadowalająco (Seat Ibiza 3 z silnikiem 1.2 64KM a nawet Felicia 1.3 68KM wydają mi się Żywsze i lepiej reagują na dodanie gazu). Powyżej robi się słabszy ale nie jest tragicznie. V max to 160 na równej drodze we dwie osoby bez bagażu. Spalanie to ok. 6.7 l. W dalszych trasach przy regulaminowych prędkościach zdarzało się zejść poniżej 6l. Rekord to ok 5.5 l/100km przy średniej ok 60km/h zwykłymi drogami. Poza tym bez większych awarii (uszczelka pod pokrywą zaworów, łożyska alternatora)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i z oporem który daje informacje o wrzuceniu biegu. Z awarii to niespodziewanie rozsypał się docisk sprzęgła przy 127000km, urwały się 2 blaszki ( z trzech) które mocują słoneczko do obudowy docisku a muszę przyznać że jeżdżę spokojnie i nie strzelam ze sprzęgła.
4,0
Układ jezdny
Stabilne prowadzenie, dosyć twarde zawieszenie ( w moim odczuciu). Z awarii to pęknięta sprężyna przedniego zawieszenia, rozwalony przegub wewnętrzny bo jakiś "janusz" mechaniki założył tyrtytkę zamiast opaski metalowej i spadła osłona przegubu a tak to standardowo łączniki stabilizatora x1, sworzeń wahacza lewy. Wszystkie naprawy robiłem samemu i naprawdę nie jest źle z rozwiązaniami technicznymi, no może połączenia śrubowe mogłyby być lepszej jakości
4,0
Karoseria
trafiają się ślady korozji na błotnikach przednich przy progu (brak chlapaczy powoduje że kamyki z pod kół ścierają lakier), na lączeniach blach w masce pod masą uszczelniającą. Od spodu o dziwo praktycznie brak korozji
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem niezła, choć tylna szyba ogranicza widoczność. Poza tym po przyzwyczajeniu można się pewnie poruszać
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu nie ma problemu z obsługą. Plastiki na desce przyjemne i miękkie oprócz części środkowej, gdzie zastosowano twardy plastik. przy wybojach nieraz zatrzeszczy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mrozy trzeba przejechać 4km żeby zaczęło lecieć ciepłe-letnie powietrze W lato czarny lakier sprawia ze jest gorąco i trzeba uchylić okna . Wentylator stosunkowo cichy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niski wzrost 167 cm sprawia że miejsca nie brakuje, fotel kierowcy z regulacją dosyć wygodny, ale gdy jeżdżę jako pasażer to fotel pasażera jest średni brak regulacji wysokości słabo wyprofilowany i płaskie siedzisko. Z tyłu ok
4,0
Wyciszenie
Słychać szum wiatru w okolicach drzwi przy wyższych prędkościach i odzywa się silnik- tragedii nie ma . Założyłem zamiast standardowych uszczelek drzwi uszczelki z mondeo Mk3 mają dodatkowy tak jakby wałek i jest ciszej. Wygłuszyłem również drzwi matami butylowymi i pianką. W czasie deszczu woda nie przecieka. Do 130 Km/H można rozmawiać nie podnosząc głosu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Śr. spalanie to 6,8 . Części niektóre dosyć drogie
4,0
Stosunek jakość/cena
Nic więcej nie dodam. obecna wartośc to ok 7 tyś. zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jakieś drobne awarie się zdarzają, ale auto jest dosyć proste konstrukcyjnie i można samemu posiadając jakąś wiedzę o mechanice i oczywiście narzędzia je naprawić. Błędy na komputerze to najczęściej check engine: sprawdzam znajduje przyczynę i kasuję samemu smartfonem
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka objawiła się po 1.5 roku eksploatacji. Złącze elektryczne które wpięte jest do głównego sterownika posiada gumową uszczelkę-harmonijkę, która pękła i do wtyczki dostała się wilgoć która spowodowała że parę styków praktycznie zgniło i silnik zaczął wariować: gasł, szalały obroty nie działał obrotomierz, migały wszystkie światełka, oświetlenia i licznika po wyjęciu kluczyka). Ratunkiem było kupno używanego sterownika i kawałka wiązki, zaprogramowania immobilizera i przelutowania tychże przewodów. Koszt niemały bo w moim przypadku 1300zł ( zależy od nr sterownika). Z tego co wiem jest to dosyć powszechna usterka. Ten problem mocno nadszarpnął moje nerwy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VI 1.3 70KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,5
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VI