Bardzo sympatyczne, praktyczne autko. Przemyślane już na etapie projektowania. Z przodu uchwyty na kubki, pojemne schowki w drzwiach. Niestety schowków zabrakło z tyłu, ale ratują to kieszenie w fotelach przednich. Całkiem pojemny bagażnik jak na auto takich małych rozmiarów ze składaną tylną kanapą 2:1. W wersji 5 drzwiowej dla 4 osób średniego wzrostu jest w sam raz, nikomu nie jest ciasno, z zewnątrz Fiesta nie wygląda jakby miała tyle miejsca w środku. Szeroka gama silników od 1.25 do 2.0ST. Silniki benzynowe bezawaryjne jeśli pamięta sie o okresowych wymianach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez rok posiadania o zużycie przez 13 lat nie było ani jednej awarii silnika. Łańcuszek rozrządu napięty, jedynie wymieniać olej, filtry, świece. No i lać benzynę.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia poprawnie zestopniowana, w mieście można się namahać jak się chce jeździć dynamicznie. A gdy chcemy jechać bardziej eko nic nie soi na przeszkodzie, żeby biegi zmieniać przy 2tys obrotów na minutę. Przy takiej zmianie biegów silnik się jeszcze nie krztusi, ale trzeba od razu wcisnąć delikatnie gaz.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo sztywne i twarde. W porównaniu z Corollą E12, Fiesta jest dość delikatna i słabo znosi większe nierówności lub dziury w drogach. Ale mimo to nie miałem awarii zawieszenia, nic sie nie urwało. Łączniki co jakiś czas do wymiany, gum na wahaczach nie trzeba jeszcze ruszać, a trochę już to auto jeździ. Stabilna w zakrętach, przez swoją twardość nie buja, nie kołysze, nie gubi przyczepności nawet jak jedziemy więcej niż jest na znakach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność, nie narzekam na niezauważenie czegoś, słupki nic nie zasłaniają. Mogłyby być większe lusterka zewnętrzne i to w sumie tyle. Tylna szyba też całkiem spora i nie ogranicza widoczności.
5,0
Ergonomia
Bardzo przemyślany pod tym względem samochód. Z przodu uchwyt na kubek po wyjęciu popielniczki, uchwyty w schowkach w drzwiach, pojemny schowek od pasażera, bardzo fajnym rozwiązaniem jest uchwyt na kubek po wyjęciu popielniczki. Jedynie brak mi podłokietnika. Za taką cenę nie można mieć wszystkiego, gdzieś te oszczędności muszą być. Mimo to 5*.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak trzeba to leci ciepłe powietrze, jak nie trzeba to leci zwykłe z dworu. Opinia jest pisana w oparciu o najuboższą wersję Fiesty - bez klimatyzacji, bez elektryki. Po 13 latach już dmuchawa nawiewu charczy, ale działa. Przy kupnie można ją sprawdzić czy nie rzęzi na niektórych biegach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo małych wymiarów w środku dużo miejsca dla 4 dorosłych osób, nikomu nie jest ciasno.
3,0
Wyciszenie
W mieście okej, w trasie bywa głośnawo. Brak wyciszenia pod maską jest uciążliwe przy prędkościach w trasie, mimo to do 90-100km/h jest całkiem dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części, dużo zamienników (niektóe lepsze od ori). Mógłby mniej palić ale to już drobiazg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niedrogi samochód, a fajnie przemyślany i wykonany. Szału nie ma, ale do 8 000zł ciężko znaleźć coś bardziej atrakcyjnego. Dobre wyposażenie sprowadzanych samochodów, niezła jakość wykonania i niska cena na pewno są czynnikami, dzięki którym Fiesta wypada bardzo pozytywnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek raczej tylko nieszczelność po 13 latach. Wymieniona uszczelka pod głowicą, obudowa termostatu, amortyzatory tył i łączniki stabilizatorów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria wysprzęglika uniemożliwiła mi jazdę, sprzęgło nie chciało wyjść z podłogi. Oprócz tego amortyzatory z tyłu po 13 latach puściły olej. Ale to nie są drogie naprawy, więc można to wybaczyć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 70KM 51kW
[l/100km]