Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

Marcin M., 18 lat temu
Silnik 1.25 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Uwagi można mieć tylko do wyciszenia samochodu i trochę słabej elastyczności silnika. No i jeszcze siedzenia z przodu powinny mieć dłuższe siedziska i być mocniej wyprofilowane. Reszta bez zarzutu. Jakość materiałów na desce rozdzielczej chyba najlepsza w segmencie "B" (miękkie wykończenie deski), duży bagażnik, spora ilość miejsca, rewelacyjny układ kierowniczy i wspaniałe właściwości jezdne. Jestem zadowolony z zakupu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, ale słabo wyciszony, w środku samochodu słychać go tak samo, jak pod maską. Bardzo żwawo wkręca się na wysokie obroty, znacznie gorzej z elastycznością na niskich obrotach i wyższych biegach. Fiesta jest dość ciężka (ok.1100kg) więc silnik musi się trochę napracować. Ogólnie nie jest źle, osiągnięcie prędkości katalogowej (t.j.164km/h) nie stanowi najmniejszego problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Na początku dość opornie działała, teraz jest coraz lepiej. Zmiana biegów precyzyjna, ale trzeba użyć trochę siły, ale jak wspomniałem jest coraz lepiej. Czasami wsteczny wchodzi z trudem.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, idealnie neutralna charakterystyka prowadzenia, zawieszenie dość sztywne, ale nie przesadnie twarde. Idealnie utrzymuje kierunek jazdy, nie ma problemu z prowadzeniem przy prędkości maksymalnej. Myślę, że zawieszenie byłoby w stanie współpracować z silnikiem o dwukrotnie większej mocy. Jednym słowem, żeby wyprowadzić ten samochód z równowagi to się trzeba bardzo starać.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu idealnie, do tyłu troszkę gorzej, ale lepiej jak u konkurentów z tego segmentu.
5,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna, wszystko pod ręką. Rewelacyjna obsługa fabrycznego sprzętu audio, duże klawisze, pokrętło jeszcze większe, zdalne sterowanie jest zbędne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealne. Klima szybko schładza, ogrzewanie działa bardzo szybko (przy 0st. po 1km leci już mocno ciepłe powietrze). Nie ma problemu z parującymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca i z przodu i z tyłu. Do tego duży bagażnik (284 l.) A z zewnątrz wygląda na taki mały samochód :))
3,0
Wyciszenie
Wyciszenia chyba nie ma. Na szczęście silnik jest cichy, więc ogólnie nie ma tragedii. Jeżeli samemu wygłuszy się maskę i przegrodę silnika matami, to w środku zapewnie będzie absolutna cisza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie całkiem fajnie, ale w mieście pali jak smok. Daje o sobie znać duża masa samochodu i niska pojemność skokowa silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
W mojej wersji Fiesty jest wszystko co jest potrzebne do szczęścia (wersja Gold 1.25 16V): 4 poduszki powietrzne, ABS z EBD, zdalnie sterowany centralny zamek, otwieranie bagażnika przyciskiem z wnętrza albo pilotem w kluczyku, elektryczne szyby z przodu, podgrzewane i składane elektryczne lusterka, fabryczny radioodtwarzacz z CD + 4 głośniki (gra bardzo dobrze, do tego rewelacyjna obsługa), podgrzewana przednia szyba (rewelacja!!! warto dokupić), przednie światła przeciwmgłowe, komputer pokładowy. Wszystko w cenie 45 000 zł. Konkurencja jest znacznie droższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy takim przebiegu to chyba normalne, że się nic nie popsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,1
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VI