Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

Marcin, 18 lat temu
Silnik 1.25 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne prowadzenie, przyjemność jazdy po zakrętach, ale czy to może zaskakiwać w Fordize
4,0
Całokształt
Auto z pewnymi minusami i dużą przewagą plusów, dlatego właśnie go wybrałem. U mnie wygrał z Yarisem ( miał zbyt słaby silnik) i Clio (obawy przed awaryjnością po doświadczeniach z Scenic II) Jak wiadomo nie ma aut idealnych ale to jest naprawdę bardzo dobre, ale takiej oceny tu nie ma:) Może jego wygląd nie powoduje miłości od pierwszego wejrzenia ale jest to ładny i praktyczny samochód który może stanowić namiastkę auta rodzinnego. Zapewnia dużo miejsca, a jest w miarę mały co ułatwia jazdę miejską.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty, najlepiej powyżej 4000 i wtedy jest niestety dosyć głośny, ale bardzo żwawo przyśpiesza. Nawet w górskiej trasie z pełną załogą i bagażnikiem nie sprawiał problemów. Spalanie ciut za duże jak na tą pojemność. Kultura pracy i wyciszenie mogłoby być troszkę lepsze.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie pracująca, biegi bardzo dobrze wchodzą, żadnych zastrzeżeń, skrzynia nigdy nie haczy, drążek bardzo wygodny.
5,0
Układ jezdny
W tej klasie chyba najlepsze zawieszenie, świetne prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy, bardzo dobre hamulce z świetnym wyczuciem. Wspomaganie też z właściwą siłą, nie tak silne jak w , renault ze względu na wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczne. Pewnym minusem pogorszenie komfortu na kiepskich nawierzchniach ale to już wina naszych drogowców, a nie Forda. Przy pełnym obciążeniu nadal pewne prowadzenie, a nawet podniesienie komfortu pracy zawieszenia. Po przebiegu prawie 20 tys nadal żadnych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetna, nie przeszkadzają słupki co się często zdarza w nowych autach. Do tyłu gorzej, dosyć szerokie ostatnie słupki utrudniają manewrowanie, czasem cofanie na wyczucie, ale w innych autach tej klasy jest podobnie. Po 3 latach nawet i na to już nie zwraca się uwagi.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu poza lekko odwracająca uwagę regulacją wentylacji i zbyt nisko umieszczonym przyciskiem recyrkulacji powietrza i klimatyzacji. Po 3 latach nie przeszkadza, ale minus że trzeba się przyzwyczaić.Kontrolka klimatyzacji umiejscowiona na przycisku jest mało widoczna w dzień. Świetny pomysł z kierunkowskazami które po lekkim naciśnięciu migają 3 razy w sam raz na zmianę pasa ruchu. Czytelne duże zegary i wyświetlacz pomiędzy nimi. Niestety mało schowków, praktycznie jedynie dosyć duży przed pasażerem i jeden malutki pod kierownicą oraz kieszeń w oparciu fotelu pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny układ grzania, nawet przy silnych mrozach auto szybko się nagrzewa. Auto ma klimatyzacje która działa bardzo wydajnie, nawet w największe upały lipca 2006 dawała przyjemny chłód, a w zimie bardzo skutecznie odparowywała szyby. Poza tym genialny pomysł podgrzewanej przedniej szyby, sprawdza się po zimowej nocy pod chmurką.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta przestronne, spokojnie można podróżować w 4 osoby, a w 5 raczej na krótki dystansach, ale to typowe dla tej wielkości auta. Udało mi się zabrać 5 osób i ich bagaż na weekendowy wypad. Wystarczająca ilość miejsca na nogi i nad głowami. Grande Punto i Peugeot 207 dłuższe o ponad 10 cm nie oferują więcej przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Silnik lubi wysokie obroty, a producent trochę poskąpił na wyciszeniu, brakuje np. maty wytłumiającej maskę. Przy większych prędkościach szum wiatru opływającego karoserię. Mogłoby więc być ciszej, ale naprawdę nie jest źle dlatego ocena 4. Z przodu ciszej podczas szybkiej jazdy niż z tyłu gdzie słychać szumy opon i powietrza podczas jazdy autostradowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda głównie miejska, w warunkach zimowych, opony Frigo2, czasem włączona klimatyzacja żeby odparować szyby spalanie 8l/100km. Dosyć pozytywny wynik gdyż auto waży prawie 1100kg, Seicento 1.1 paliło 7,5. W lecie auto spala więcej paliwa, chociaż jest wyposażone w opony ekonomiczne (montaż fabryczny) zużycie na poziomie 8,6l z tym, że dosyć intensywne użytkowanie klimatyzacji. Oczywiście to dotyczy jazdy miejskiej. Bez klimy udaje się obniżyć do 8,1. W trasie, w górach z pełnym obciążenie i 5 osobami oraz czasami włączoną klimatyzacja spalanie wyniosło poniżej 6 l/100km. Jazda w granicach do 90-100km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 38,5 tys 5 drzwiowy samochód z lakierem metalizowanym, 2 poduszkami, ABS, wspomaganiem, klimatyzacją manualną i podgrzewaną przednią szybą (nikt inny nie oferuje tego). Uważam to za dobry wynik, tym bardziej, że auto bardzo dobrze wykończone, a dlaczego nie doskonałe , no cóż brakuje centralnego zamka i poduszek bocznych. Wtedy byłoby bezkonkurencyjne. ( ocena z roku 2006) obecnie auta staniały więc porównanie należy odnieść do tamtego okresu. A centralny zamek założyłem sam za 200 zł :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wszystko ok tak było przy 1000 i tak jest przy 4000 oraz 19000 :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mały dystans więc brak, mam nadzieje, że po 100 tys napisze to samo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VI