Zawieszenie
: Świetne prowadzenie, przyjemność jazdy po zakrętach, ale czy to może zaskakiwać w Fordize
4,0
Całokształt
Auto z pewnymi minusami i dużą przewagą plusów, dlatego właśnie go wybrałem. U mnie wygrał z Yarisem ( miał zbyt słaby silnik) i Clio (obawy przed awaryjnością po doświadczeniach z Scenic II) Jak wiadomo nie ma aut idealnych ale to jest naprawdę bardzo dobre, ale takiej oceny tu nie ma:) Może jego wygląd nie powoduje miłości od pierwszego wejrzenia ale jest to ładny i praktyczny samochód który może stanowić namiastkę auta rodzinnego. Zapewnia dużo miejsca, a jest w miarę mały co ułatwia jazdę miejską.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty, najlepiej powyżej 4000 i wtedy jest niestety dosyć głośny, ale bardzo żwawo przyśpiesza. Nawet w górskiej trasie z pełną załogą i bagażnikiem nie sprawiał problemów. Spalanie ciut za duże jak na tą pojemność. Kultura pracy i wyciszenie mogłoby być troszkę lepsze.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie pracująca, biegi bardzo dobrze wchodzą, żadnych zastrzeżeń, skrzynia nigdy nie haczy, drążek bardzo wygodny.
5,0
Układ jezdny
W tej klasie chyba najlepsze zawieszenie, świetne prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy, bardzo dobre hamulce z świetnym wyczuciem. Wspomaganie też z właściwą siłą, nie tak silne jak w , renault ze względu na wspomaganie hydrauliczne a nie elektryczne. Pewnym minusem pogorszenie komfortu na kiepskich nawierzchniach ale to już wina naszych drogowców, a nie Forda. Przy pełnym obciążeniu nadal pewne prowadzenie, a nawet podniesienie komfortu pracy zawieszenia. Po przebiegu prawie 20 tys nadal żadnych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetna, nie przeszkadzają słupki co się często zdarza w nowych autach. Do tyłu gorzej, dosyć szerokie ostatnie słupki utrudniają manewrowanie, czasem cofanie na wyczucie, ale w innych autach tej klasy jest podobnie. Po 3 latach nawet i na to już nie zwraca się uwagi.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu poza lekko odwracająca uwagę regulacją wentylacji i zbyt nisko umieszczonym przyciskiem recyrkulacji powietrza i klimatyzacji. Po 3 latach nie przeszkadza, ale minus że trzeba się przyzwyczaić.Kontrolka klimatyzacji umiejscowiona na przycisku jest mało widoczna w dzień. Świetny pomysł z kierunkowskazami które po lekkim naciśnięciu migają 3 razy w sam raz na zmianę pasa ruchu. Czytelne duże zegary i wyświetlacz pomiędzy nimi. Niestety mało schowków, praktycznie jedynie dosyć duży przed pasażerem i jeden malutki pod kierownicą oraz kieszeń w oparciu fotelu pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny układ grzania, nawet przy silnych mrozach auto szybko się nagrzewa. Auto ma klimatyzacje która działa bardzo wydajnie, nawet w największe upały lipca 2006 dawała przyjemny chłód, a w zimie bardzo skutecznie odparowywała szyby. Poza tym genialny pomysł podgrzewanej przedniej szyby, sprawdza się po zimowej nocy pod chmurką.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta przestronne, spokojnie można podróżować w 4 osoby, a w 5 raczej na krótki dystansach, ale to typowe dla tej wielkości auta. Udało mi się zabrać 5 osób i ich bagaż na weekendowy wypad. Wystarczająca ilość miejsca na nogi i nad głowami. Grande Punto i Peugeot 207 dłuższe o ponad 10 cm nie oferują więcej przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Silnik lubi wysokie obroty, a producent trochę poskąpił na wyciszeniu, brakuje np. maty wytłumiającej maskę. Przy większych prędkościach szum wiatru opływającego karoserię. Mogłoby więc być ciszej, ale naprawdę nie jest źle dlatego ocena 4. Z przodu ciszej podczas szybkiej jazdy niż z tyłu gdzie słychać szumy opon i powietrza podczas jazdy autostradowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda głównie miejska, w warunkach zimowych, opony Frigo2, czasem włączona klimatyzacja żeby odparować szyby spalanie 8l/100km. Dosyć pozytywny wynik gdyż auto waży prawie 1100kg, Seicento 1.1 paliło 7,5. W lecie auto spala więcej paliwa, chociaż jest wyposażone w opony ekonomiczne (montaż fabryczny) zużycie na poziomie 8,6l z tym, że dosyć intensywne użytkowanie klimatyzacji. Oczywiście to dotyczy jazdy miejskiej. Bez klimy udaje się obniżyć do 8,1. W trasie, w górach z pełnym obciążenie i 5 osobami oraz czasami włączoną klimatyzacja spalanie wyniosło poniżej 6 l/100km. Jazda w granicach do 90-100km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 38,5 tys 5 drzwiowy samochód z lakierem metalizowanym, 2 poduszkami, ABS, wspomaganiem, klimatyzacją manualną i podgrzewaną przednią szybą (nikt inny nie oferuje tego). Uważam to za dobry wynik, tym bardziej, że auto bardzo dobrze wykończone, a dlaczego nie doskonałe , no cóż brakuje centralnego zamka i poduszek bocznych. Wtedy byłoby bezkonkurencyjne. ( ocena z roku 2006) obecnie auta staniały więc porównanie należy odnieść do tamtego okresu. A centralny zamek założyłem sam za 200 zł :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wszystko ok tak było przy 1000 i tak jest przy 4000 oraz 19000 :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mały dystans więc brak, mam nadzieje, że po 100 tys napisze to samo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]