Ford ostatnio zrobił bardzo wiele dla poprawy jakości swoich samochodów, z równoczesną wymianą wszystkich swoich modeli. Są nie tylko dobrze wykonane ale funkcjonalne i... ładne. BRAWO. To daje się odczuć w mojej Fieście. Dotąd nie miałem do czynienia z tą marką, jeździłem francuzami i japończykami (jeszcze jeżdżę). Z Fiestą zaryzykowałem i to był strzał w 10. Ze zdumieniem stwierdzam, że nowa Fiesta nie ustępuje parametrami jezdnymi modnemu Yarisowi (użytkuję go zamiennie) a nawet go przewyższa. Okazuje się, że 100 lat doświadczeń FORDA robi swoje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nadzwyczaj elastyczny. Jak na tę moc dość żwawo zbiera się pod światłami. Jest nie za głośny, nawet przy dużych prędkościach. Przeciętnie paliwożerny, ale raczej oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów głośna przy zimnym rozruchu. To jedyna jej "wada". Działa jednak doskonale. Biegi wchodzą jak w masło.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie naprawdę znakomite. Chyba aktualnie najlepsze w swojej klasie. Trzeba jednak uważać na precyzyjne utrzymywanie zalecanego ciśnienia w oponach (gorsze jest niedopompowanie niż za wysokie ciśnienie). Wtedy amortyzatory pracują najwydajniej a samochód idzie jak po szynach. ABS bez zarzutu. Hamulce świetne!
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco za małe lusterka boczne. Znakomita widoczność z przodu - bardzo duża szyba przednia.
4,0
Ergonomia
Coś namieszali z włącznikiem świateł dziwnie umieszczonym na desce rozdzielczej, brak widoczności zegara czasu przez pasażera, brak wskaźnika temperatury zewnętrznej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa rewelacyjnie, świetnie funkcjonuje zamykanie wlotu powietrza z zewnątrz, ogrzewanie bez zarzutu, szyby się nie pocą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni z przodu i z tyłu. Może nieco za blisko siebie są usytuowane siedzenia przednie. Mogłyby trochę szerzej, bo jest miejsce. Pojemność bagażnika jest OK. Szkoda tylko, że siedzisko kanapy tylnej nie jest dzielone.
5,0
Wyciszenie
Poza głośną pracą zimnej skrzyni biegów, to jest super. Nawet przy wysokich obrotach słychać silnik tylko jako szmer strumyka. Głośniej pracują opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie jest o 0,3 litra większe niż podaje producent. Ale to może wynik mojej ciężkiej nogi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Model FX Gold 1,25 kosztował mnie w czerwcu 2004 roku 50 tys. zł - z lakierem metalic, alarmem i otwieraniem zamków na pilota, zamontowanymi chlapaczami z przodu i z tyłu, wykładziną bagażnika, skórzaną kierownicą, bagażnikiem dachowym itp. bajerami. Korzystniej byłoby wówczas kupić tylko Skodę Fabię. Ale to rzecz gustu. Dla mojej żony nie było lepszego wyboru. Dla mnie lepszą alternatywą był Fusion. Ale ten jednak więcej pali.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobry samochód po pół rocznym użytkowaniu nie ma prawa mieć żadnych ustrek. I tak jest w przypadku mojej Fiesty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]