Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta V

kangurczak, 19 lat temu
Silnik 1.8 DI 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 81 tys. km
Ford Fiesta V 1.8 DI 75KM 55kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony, tymbardziej ze udalo sie zmodyfikowac pare rzeczy przez co ten samochod moze zadziwic niejednego na drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ciekawy, ale slaby, dopiero modyfikacje elektroniki daja rezultaty. Szybko konczy sie wydajnosc turbiny (max 1.15bar) co w praktyce daje 1bara. Zima trzeba pokrecic jesli na zewnatrz byly spore mrozy, wtedy pusci zaslone dymna ale po kilkunastu sekundach jest juz czysto. Do klekotu mozna sie przyzwyczaic. Elastycznosc na poszczegolnych biegach zadowalajaca. Szkoda ze taki maly potencjal do tuningu. Fabrycznie bylo 75KM i 160Nm (teraz ok 110km i 300Nm)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow jak dla mnie troche za krotka. Auto idzie 180km/h i wiecej nie chce. Pozatym czesto sa problemy z wrzucaniem wstecznego. Odbywa sie to z trudem i charakterystycznym odglosem "dentysty". Moja rada w tym wzgledzie? Najpierw zapnij 4´ty bieg a potem odrazu wsteczny, wtedy bedzie cicho i bez problemow.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma sie drogi, czasem ma tendencje do wyjechania z zakretu na zewnetrzna szczegolnie podczas pokonywania ostrych lukow z duzymi predkosciami. Zawieszenie calkiem dobrze znosi nasz drogi. Jednak czesta usterka moze byc lacznik stabilizatora, oraz slabe elementy gumowe. ogolnie -4
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzezen.
4,0
Ergonomia
Fotele wygodne, wszystko w zasiegu reki, wygodna kierownica, zegary duze i czytelne. Przyciski funkcyjne na swoich miejscach. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. +4
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ostatnio miewam problemy z wentylacja, polegajace na nadmiernym grzaniu lub ochladzaniu auta, ale dalo sie temu zaradzic. Auto nagrzewa sie szybko, odparowuje szyby ekspresowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troche malo miejsca dla wysokich odob na tylnej kanapie. Wersja 3 drzwiowa wymaga tez pewnych umiejetnosci akrobatycznych przy wysiadaniu z tyly pojazdu. Kierowca i pasazer ma za to duzo miejsca ktorym moze sie podzielic z tylnym sektorem. Samochod niby maly a jednak wystarczajaco duzy w srodku.
4,0
Wyciszenie
Klekot diesla slychac, ale nie przeszkadza. Powyzej 160km/h zaczyna robic sie glosno. Przy predkosci maksymalnej mozna miec pretensje do konstruktorow- ale szczerze mowiac z takimi predkosciami sie nie podrozuje w Polsce ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Glownie z tego wzgledu zdecydowalem sie na Fieste 1.8td. Przy lekkiej nodze w miescie potrafie miec 5.5-6l/100km na trasie raz zdarzylo mi 4.5l/100km. Przecietnie jednak na trasie wychodzi 5.5l/100km a w miescie pod 7l/100km. Czesci w miare tanie. Filtry, olej itp to czeste wydatki (srednio co 10tys km), ale dzieki temu mozemy cieszyc sie bezawaryjnym pojazdem. Duza +4
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem ten samochod jako secondhand´owca i jestem zadowolony. Za taka cene dotalem to czego oczekiwalem. Szybkie, oszczedne auto, bezpieczne na trasie i w miescie, a zarazem wygodne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek bagaznika- czesty problem w Fiestach, zamek sie wyrobi i nie jestesmy w stanie otworzyc bagaznika, z kluczyka a automatu nie ma :(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 DI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta V 1.8 DI 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta V