Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta V

Camel, 14 lat temu
Silnik 1.8 DI 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Fiesta V 1.8 DI 75KM 55kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdzewiejące nadkola tylne
Układ elektryczny : awaria alternatora zimą
4,0
Całokształt
Autko użytkuję drugi rok, przejechałem łacznie 20 000 km. Wcześniej jeździł nim mój tata, a samochodzik ma już na blacie 210 000. Co do historii auta... sprowadzony przy przebiegu 15000 km z Francji, po naprawie blacharskiej (uderzony w lewy bok). Samochód o tyle zaskakuje, że jest prawie absolutnie bezawaryjny. Płyny (chłodniczy, hamulcowy, w skrzyni biegów) wymienione pierwszy raz w zeszłym roku, tak samo rozrząd - fabryczny przejechał 200 000 km! a to dlatego, że ktoś powiedział tacie, że jest w nim łańcuch... Dobrze, że inny mechanik zauważył sprawę, bo był już na wykończeniu... Cóż jeszcze... w tym roku, czyli po 8 latach i przebiegu 210 000 km wymiana oryginalnego akumulatora Motorcraft. Zapewne jeździłby dłużej, ale dwa razy został wyładowany do zera i pewnie to nie wyszło mu na dobre. Chociaż w lato jeździł bez problemu i parę dni temu przy -15\'C po trzydniowym postoju zapalil, jednak już z problemami... Reasumując, samochodzik bardzo przyjemny. Gdybym miał kupić Pandę za 29000, bo chyba tyle kosztuje, to wolałbym kupić tę fiestę za 8000, włożyć w nią z 5000 żeby cykała jak szwajcarski zegarek. Jest po prostu tańsza, wygodniejsza i dużo ładniejsza:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny i bardzo dobrze radzi sobie z autkiem. Ładnie idzie od 2200 obr., chociaż do spokojnej jazdy w trasie można użyć 5 biegu i 1800 obr. dla prędkości 70km/h. Powyżej 100 km/h robi się głośno, gdyż silnik już wkręca się na obroty. Przydałaby się \"szóstka\".
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo ładnie i precyzyjnie, bez żadnego \"haczenia\" Czasami 1 wchodzi nieco ciężej, czasami wsteczny zgrzytnie. Ale to chyba normalne przy \"polskim\", czyt. częsta zmiana biegów, stylu jazdy i przebiegu 220 000 km. W mojej ocenie chodzi znacznie przyjemniej i bardziej miękko niż w Mercedesie A 170 CDI, którym miewam okazję jeździć.
4,0
Układ jezdny
Ładnie wybiera nierówności, w zakrętach zachowuje się poprawnie. Dobry kompromis między sztywnością zawieszenia a komfortem. Ogólnie można powiedzieć, że jest to w miarę komfortowy samochodzik.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę bardzo dobra. Z tyłu nie przeszkadzają nam zagłówki, a duża szyba, bez zbędnych upiększeń i cienkie słupki ułatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, do niczego nie trzeba przesadnie sięgać. Elektryczne szyby uprzyjemniają eksploatację, przydałoby się jeszcze elektryczne prawe lusterko przy parkowaniu:)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj tylko przeciętnie. Diesel w zimie słabo się nagrzewa i zanim poleci ciepłe powietrze to musimy trochę poczekać. Szczególnie słabe ogrzewanie na nogi...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu czujemy się jak w samochodzie o klasę wyższą. W porównaniu np. z Fabią mamy wrażenie, że ilość miejsca na nogi, szczególnie po stronie pasażera jest nieskońozona... Gorzej z tyłu, jest ciasnawo, więc nadaje się tylko na krótkie przejażdżki lub dla dzieci.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest mocną stroną tego autka. Wiadomo, że diesel musi swoje wyhałasować, szczególnie jeśli przekroczymy 2500 obr./min. W czasie postoju na biegu jałowym też wiemy, czym napędzany jest silniczek... Wiele też zależy od paliwa, czasami zdarza się, że pracuje głośniej, a jak trafimy dobre paliwko to praca jest bardziej aksamitna...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakie są ceny części nie wiem, gdyż jak napisałem w Całokształcie, samochód jest prawie bezawaryjny. Co do spalania, w lato w trasie, jazda często ok 130 km/h, pali 6,5l. Przy spokojniejszej jeździe, tzn. ok 100 km/h pali 5. W zimie spalanie wzrasta o ok 1,5 - 2 litry, gdyż silnik długo się rozgrzewa, ale też długo trzyma ciepło, więc po ok trzygodzinnym postoju ładnie pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wytaje mi się, że stosunek jest bardzo dobry. Wartość tego auta to obecnie 8 - 10 tys. zł. a jak dobrze poszukamy to znajdziemy taniej. Wygląd całkiem przyzwoity, osiągi też i prawie bezawaryjny ze względu na prostotę i jakość wykonania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to nic nie potrafię sobie przypomnieć. Trochę rdzewieją nadkola. Z zawieszenia to wymienione na razie drążki stabilizatorów prz przebiegu 200 000 km.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek zaliczam awarię alternatora - przestał ładować i przez to musiałem dojechać do mechanika na samym akumulatorze. Pech chciał, że mechanik nie był zbyt kumaty i rolka nowego alternatora biła, przez co zerwałem dwa paski i w rezultacie wymieniłem znów alternator. Poza tym żadnych poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 DI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta V 1.8 DI 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta V