Przeniesienie napędu
: Najbardziej zaskoczyła mnie precyzyjność skrzyni biegów. Biegi wchodzą lekko i przy niewielkich ruchach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wymiana gum zawieszenia.
4,0
Całokształt
Fiesta MKV 1.8DE jest małym, zwinnym i ekonomicznym samochodem. Trochę za głośny ten diselek jest, ale rekompensuje mi to większa odporność na paliwo kiepskiej jakości (nie tankuje na podejrzanych stacjach ale nawet w renomowanych stacjach zdarzają się wpadki). Jestem zadowolony z tego samochodu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Motor 1.8DE posiada 60KM co wystarcza do spokojnej jazdy. Jest niestety dosyć głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Tu byłem zaskoczony. Szybka i sprawna zmiana biegów. Biegi wchodzą lekko. Nie spodziewałem się tego po tym samochodzie.
4,0
Układ jezdny
Przy 14\" oponach z obniżonym profilem samochód bardzo dobrze trzyma się suchej drogi. Minus szerokich opon to spalanie większe o 0.2l i mniejsza przyczepność na wodzie. ABS dobrze się sprawuje i trzeba uważać przy ostrym hamowaniu na samochody za nami bo fiestka staje praktycznie w miejscu :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa. Przydaje się to zwłaszcza w mieście.
4,0
Ergonomia
Praktycznie bez zarzutu. Jedyny minus to przy moim wzroście (192cm) dostęp do guzika otwierania szyb od strony kierowcy lekko utrudniony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. Klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moich 192cm wzrostu muszę odsunąć nieco fotel kierowcy do tyłu co nie pozostawia wiele miejsca na nogi dla pasażera za mną. Natomiast pasażer na przednim miejscu ma wystarczająco miejsca ze względu na cofniętą w kierunku przodu samochodu deskę. W miarę wygodnie mogą podróżować 4 osoby. W razie potrzeby zmieści się 5 osób ale jest lekko ciasnawo. Na tylnej kanapie przy wzroście 192cm mam tylko około 1cm przestrzeni między głową a dachem wiec niewiele (mi to nie przeszkadza bo jestem kierowca i zawsze siedzę z przodu ;) )
2,0
Wyciszenie
Przy 120km/h dość głośno, trzeba pamiętać, że pod maską mam diselka, który jest głównym sprawca dość wysokiego poziomu hałasu wewnątrz kabiny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na starcie zaznaczam, że moja Fiesta MKV posiada silnik 1.8 DE 60KM (bez turbiny)i jest z 1999r. Musiałem wybrać DI i 2000r bo mojej opcji nie ma do wyboru :P Przy spokojnej jeździe ok. 100km/h spalanie trzyma się na poziomie 5-5.2l , przy 90km/h na trasie jest to około 4.9l . Silnik DE nie posiada turbosprężarki co zabiera mu 15KM w porównaniu do silnika DI. Ten wolnossący motor nie jest tak wrażliwy na kiepskie jakościowo paliwo jak nowsze konstrukcje. Reasumując, kupując MKV z motorem 1.8DE (60KM) stawia się na oszczędność, a nie dynamiczną jazdę. Po zakupie samochodu musiałem wymienić komplet gum w zawieszeniu oraz stabilizator (600zł) i wymienić podkładki po wtryskiwaczami (100zł). To tyle. Na razie przejechałem tym autem tylko 9000 km, ale mogę stwierdzić, że to ekonomiczne autko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Posiadam wersję GIHA. Jedynie czego mi brak to elektrycznie regulowanych lusterek, poza tym posiada wszystko co citycar posiadać powinien. Biorąc pod uwagę dobrą bezawaryjność to cena za ten rocznik jest naprawdę przystępna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to siadł przekaźnik świateł przeciwmgielnych (od zakupu samochodu) i na zegarku w kabinie zniknęła jedna z kresek na wyświetlaczu :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana gum zawieszenia.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 DI 75KM 55kW
[l/100km]