Karoseria
: Mimo tego iż fiesta ma już osiem latek przyciąga swoim zgrabnym wyglądem. Swoje robi także kolor nadwozia - Imperial Blue, oraz fabryczny tuning optyczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: ogniska korozji przy tylnych nadkolach
Układ hamulcowy
: usterka ABS\'u opisana w - Niezawodność (poważne usterki)
Zawieszenie
: stuki w tylnym zawieszeniu - wyrobione tulejki tylnej belki
5,0
Całokształt
Mi się podoba i daję maxa, a to dlatego że szukam takiej samej tylko z mniejszym przebiegiem. Chyba że trafię Mondeo ST200 to się zastanowię :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek w tej małej rakiecie to 1.6 Zetec-S. Konstrukcja z Forda Focusa pierwszej generacji. Rwie do przodu na wyższych obrotach jak szalony. No i rozbujać ją do 200km/h to rzadna sztuka.
Na liczniku ma już nabite 171000 przebiegu i nic się z nim nie dzieje, choć ostatnio pojawił się drobny wyciek, muszę to zweryfikować. Ale po takim przebiegu coś się dziać musi. Po za tym bez awarii, jeszcze odpukać pchana z ulicy nie była.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna, ale mogli się lepiej postarać przy jej konstrukcji. Czasem trzeba dobrze się postarać by przy puszczeniu sprzęgła nie usłyszeć głośnego zgrzytania. Ale wtedy przynajmniej wszyscy zwrócą na Ciebie uwagę. ;)
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów. Pewnie się prowadzi, bardzo dobrze trzymie w zakrętach, nawet przy większych prędkościach. Standardowo wyposażony w ABS z TCS\'em. Szerokie ogumienie jak na takie małe autko (195/55R15) dopełnia reszty.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać, nic ująć - bardzo dobra. Zero problemu z zauważeniem wszystkiego co się porusza na drodze.
4,0
Ergonomia
Samochód we wnątrz wygląda dość sympatycznie. Kolorystyka szaro-niebieska jest ok.
Wszystkie przełączniki w zasięgu rąk kierowcy.
Sterowanie radiem z lewej strony tuż pod kierownicą.
Deska rozdzielcza wykonana z bardzo twardego plastiku, z resztą jak i wszystkie boczki dookoła. Strasznie to po 8 latach skrzypi, ale idzie się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa bez zarzutu, ale nawiew na szybę czołową to koszmar. Dobrze że mam ogrzewanie szyby czołowej więc nie ma problemu w zimę. Przy zaparowaniu jest minuta i po problemie. Jedynym minusem jest BRAK KLIMATYZACJI!!! Moim zdaniem to trochę nie dopuszczalne, by w aucie które w 2000 roku kosztowało ok 60.000 pln nie było klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście (186 cm) nie mam problemów by zająć wygodną pozycję do prowadzenia pojazdu. Minusem napewno jest brak regulacji kolumny kierowniczej. Pasażerowie z tyłu mogą marudzić że mają mało miejsca, ale sam kiedyś próbowałem i da się jechać.
3,0
Wyciszenie
W tym aucie nie istnieje coś takiego jak \"wyciszenie\". Przy prędkości od ok 130 km/h trzeba mówić \"lekko\" podniesionym głosem, a po przekroczeniu 180km/h jak ktoś coś mówi to pozostaje tylko się uśmiechać i przytakiwać ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie znam cen przeglądów i napraw ( nawet mnie nie interesują). Jako pracownik ASO Forda mam rabaty i płacę hmmm... trochę taniej.
A spalanie różnie - po przejechaniu 480 do 520 km zawsze bo baku wlezie ok 35l Pb 95. W porównaniu z podobnymi motorami 1.6 spalanie jest ok.
Jak dla mnie max ocena.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na chwilę obecną dość tani, mały w miarę sportowy samochodzik. Nie ma ich dużo na rynku, ale z częściami nie ma problemu. No i trzeba się naszukać by kupić orginalną i bezwypadkową sztukę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi w tym aucie się nie psują!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki - dwa razy nawalił rozrusznik (1. zgrzyty; 2. przegnita plecionka) a także ostatnio dławienie silnika przy dodawaniu gazu, ale to przez uszkodzoną cewkę zapłonową. Koszt orginalnej ok 570 pln (i nie nie jest ze złota)! Zakupiłem zamiennik za 150 i działa ;)
Awaria ABS\'u - czujnik odczytywał inne prędkości z koła lewego i prawego, co sprawiało włączenie pompy ABS\'u w najmniej oczekiwanym momencie, co jest dość niebezpieczne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V Sport 105KM 77kW
[l/100km]