Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta V

jimbo, 13 lat temu
Silnik 1.25 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Fiesta V 1.25 i 16V 75KM 55kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,82
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny i dający sobie radę w każdych warunkach silnik (kilka razy słyszałem zdziwione komentarze że ta mydelniczka, w dodatku zaczynająca rdzewieć jest w stanie jechać 130km/h i wyprzedzać dużo lepsze samochody). Do tego dobra ergonomia i stosunkowa wygoda wnętrza w połączeniu z dobrą widocznością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza (nadkola i progi)
Silnik : uszczelka pod głowicą, system chłodzenia
Zawieszenie : nie pamiętam co, ale coś w zawieszeniu wymusiło kilkukrotne wizyty w warsztacie :)
4,0
Całokształt
Świetny samochodzik dla młodych par bez dzieci, albo dla uboższych singli - doskonale sprawdzi się dla 1 osoby, 2, a nawet grupki znajomych o ile w grę wchodzą niedalekie wojaże. Na miasto wręcz idealny: oszczędny, wygodny w parkowaniu, dobra widoczność za kierownicą i kontrola pojazdu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na taką mydelniczkę to silnik jest po prostu bajki. Co prawda trochę mozoli się z 1 i na 5 powyżej 90km/h, nie ma jakiegoś super kopa, ale za to jak się rozpędzi to przy ok. 120km/h ma jeszcze wyraźne parcie wyżej (co prawda niewiele do ok. 135km/h-140km/h), przez co Fiesta doskonale daje sobie radę na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Na 2 i 4 śmiga elegancko po mieście, na 2 wyprzedzając na światłach często lepsze wozy, na 4 też ma przyzwoite kopa w sam raz by przeskoczyć jakieś zawalidrogi. 3 wydaje bardzo niemiły dzwięk, rzęzi i błaga by jej nie używać - ale to z kolei, jak zauważyłem, mankament bardzo wielu samochodów. No i oczywiście demon prędkości to to nie jest, na pewno potrzeba rozwagi i ostrożności.
4,0
Skrzynia biegów
Z czasem pojawiły się problemy przy 1 i R, ale to kwestia eksploatacji rozwiązywana przez odrobinę siły i dociśnięcie sprzęgła. Za to wyższe biegi na trasie bez problemu.
4,0
Układ jezdny
Na średniej wielkości (jak na taki samochodzik oponach) - 175/65 R14 - Fiesta śmiga jak ta lala. Prowadzi się bardzo pewnie, a ogromnym plusem jest doskonałe (może to związane z niewielkimi rozmiarami) czucie samochodu - po prostu ma się poczucie pełnej kontroli! Bez problemu również na autostradzie przy 130-140km/h. Jedyny problem to nierówne podłoże, np: chropowaty asfalt - wtedy już przy średnich prędkościach (od ok. 80km/h) samochód raczej unosi się w powietrzu niż jedzie mając styczność z podłożem...
Komfort
5,0
Widoczność
Nie tylko małe rozmiary, ale też duża szyba tylna, małe słupki: żadne problemu na trasie jak i z kręceniem się po parkingu. Gorzej jak ktoś podobnych gabarytów usiądzie obok - problem dotyczący właściwie każdego samochodu, ale tu dodatkowo pogłębiany przez niewielkie wymiary Fiesty (jak usiądzie drobna kobieta to zasłania przednią prawą szybę siedząc przed słupkiem, jak słusznej postury facet, to odsuwa się aż za słupek i zasłania tylną szybę przy lekkich łukach w lewo).
4,0
Ergonomia
Dobrze wykorzystana ograniczona ilość miejsca, wygodne drzwi (choć otwór wsiadania oczywiście mały), wygodne fotele, dobra regulacja przód/tył i zwłaszcza pochylenia oparcia. Nie dość że ma dobry skok i wygląda na bardzo trwałą to dobrze że w tak małym samochodziku pokrętło jest nie schowane przy drzwiach tylko w miejscu nad tunelem, gdzie bywa podłokietnik. Dzięki temu bez problemu można co raz zmieniać pochylenie w zależności od kierowcy, co w nowszych samochodach z ręczną regulacją bywa udręką (czasem nie idzie łapy wepchnąć w maleńką przestrzeń przy drzwiach). Stosunkowo duży schowek pasażera, duże kieszenie w drzwiach, duże (jak na rozmiary samochodu) i wygodne lusterka. Tylko włącznik awaryjnych bezsensownie umieszczony na kolumnie kierownicy co sprawia że jest naprawdę \"awaryjny\". Bagażnik przyzwoity, wykończenie takie sobie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność dmuchawy nie najlepsza. Zimą ciężko odszronić przy niskiej temperaturze, latem nie sposób się schłodzić przy zamkniętych oknach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla dwóch osób w sam raz - wygodnie, przestronnie, choć nie za szeroko. Co ważne wysokie osoby mogą zająć wygodną pozycję za kierownicą mimo braku regulacji tej ostatniej (np: w nowych autach problemem jest dla mnie fakt, że mimo wysuniętej na maxa kierownicy ręce mam nazbyt wyprostowane, a nogi nazbyt zgięte - w Fieście tego nie ma), a także niska pozycja (w wielu nowszych autach to niemożliwe). Na minus - niewygodne wsiadanie, czytaj: mały otwór drzwi (bo samochodzik niewielki). Oczywiście z tyłu nie zostaje zbyt wiele miejsca, ale jeśli kierowca nie jest wysoki (lepiej żeby wysoka osoba usiadła na miejscu pasażera) to 4 dorosłe, niezbyt tęgie osoby przejadą przez miasto bez problemów, a z odrobiną cierpliwości i na dłuższych trasach.
3,0
Wyciszenie
Nie ma cudów - przy większej prędkości szumi niemiłosiernie. Choć z drugiej strony nie ma większych problemów z wytłumieniem podwozia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Właściwie nie kontrolowałem zużycia paliwa, ale tak na czuja to samochodzik był tani w utrzymaniu jeśli chodzi o tankowanie. Naprawy też nie były jakieś super drogie, ale w pewnym momencie problemem zaczęła się robić ich częstotliwość - no ale to można zrzucić na karb pecha tudzież niespecjalnego dbania o samochód.
4,0
Stosunek jakość/cena
Poniżej 8tys prawdopodobnie warto kupić zadbaną 10-letnią Fiestę -100.000km. Oczywiście głównie do zastosowań miejskich. Co lepsze zadbana wizualnie będzie się nieźle prezentować nawet na ulicach dużych miast.
Niezawodność

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta V