Zawieszenie
: Przyjemność jazdy dzięki stabilnemu zachowaniu samochodu i precyzji prowadzenia. Nie ma z tym problemów nawet przy około 180 km/h, jedzie się pewnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tuleje i łącznik stabilizatora
Silnik
: Trochę kosztownych problemów, ale raczej to przypadłość tytko tego egzemplarza.
4,0
Całokształt
Odpowiedni samochód do jazdy po mieście. Bardzo przyjemnie i pewnie się prowadzi. Dynamiczny silnik 1,4 (90KM).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,4 Zetec-S. Elastyczność nienajgorsza, a od 4000 zaczyna się porządne przyspieszenie. Bez problemów przyspiesza do 160 km/h, a max 180.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zazgrzyta przy włączaniu 3 biegu, przydałby się 6 bieg, bo przy 100km/h silnik ma 3000obr/min
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre na dobre, równe drogi. Z przyjemnością się pokonuje zakręty, co jest zasługą czułego układu kierowniczego i małej kierownicy. Zawieszenie słabo tłumi dziurawe polskie drogi, dodatkowo przy pokonywaniu nierówności dość mocno hałasuje. Musiałem wymienić łącznik drążka stabilizatora po zbyt szybkim najechaniu na „śpiącego policjanta”.
Komfort
4,0
Widoczność
Zaparowana przednia szyba nie jest problemem dla szybko działającego elektrycznego ogrzewania (cienkie druciki ogrzewania nie przeszkadzają w czasie jazdy w dzień, niestety w nocy rozpraszają światło samochodów jadących z naprzeciwka, pogarszając wtedy dodatkowo widoczność) - wyposażenie opcjonalne. Bardzo dobrze działają przednie reflektory, światła mijania mają zadawalający zasięg (żarówka H7), drogowe bardzo dobry (H1)
4,0
Ergonomia
Bagażnik można otworzyć tylko za pomocą kluczyka. Wyższym osobom (180 cm) kierownica zasłania kontrolkę świateł drogowych na tablicy rozdzielczej (brak regulacji położenia kierownicy). Brak regulacji stopnia podświetlania wskaźników – nie stanowi problemów przy białych zegarach. Na plus – duże przyciski na desce rozdzielczej i fordowskim radiu ułatwiające obsługę – po jakimś czasie można się nauczyć obsługiwać je bez odrywania wzroku od jezdni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie dobrze działają.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy ponad 180 cm wzrostu może już być troczę ciasno kierowcy. Zbyt krótkie i za wąskie przednie siedzenia (dla grubszych osób). Z tyłu da rade wozić dorosłe osoby, ale nie ma co liczyć na ich zadowolenie.
4,0
Wyciszenie
Cicho pracujący silnik, za głośno zawieszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie wynosi 7,3 l/100km. Wysokie koszty serwisowania w autoryzowanych stacjach (wymiana rozrządu około 1000zł, poza ASO za 200zł). Jeżeli posiada się zaufanego mechanika nie powinny być wysokie.