nie oszczędzam mojej fieściny, auto nie jest garażowane, nie omijam dziur, czesto jeżdze na wysokich obrotach, czesto z dużymi prędkościami (dużymi jak na fieste. max na prostej 180 km/h). z większych rzeczy wymianiałem : sprzęgło, termostat, zawieszenie/łozyska z tylu. troche rdzewieje na nadkolach z tyłu. Oppukać, nic sie nie dzieje z silnikiem, chodzi stabilnie, bez problemów, umiarkowane zużycie paliwa, minimalnie w trasie 4.9 l/100km. maks przy planowym niszczeniu opon 8.9 l/100km. Przy jednakowo zużytych oponach auto całkowicie neutralne, jak traci przyczepmośc to wszystkimi kołami na raz, łatwo sie wyprowadza z poślizgów. fatalny ABS, stuka zdecydowanie za wolno, na zimę radze wyciągnąć bezbiecznik od ABS´u. Pomimo że auto jest małe, to zaskakująco pojemne, bez bagaznika dachowego zabiera 4 ospby ze sprżetem na narty/deski :).
Wrażenia
4,0
Silnik
prawie ćwierć miliona kilometrów .. nawet grama oleju nie bierze :)
4,0
Skrzynia biegów
jeszcze sie trzyma, sprzęgło wymienione po 200 000 km
4,0
Układ jezdny
fabrycznie twardy, stabilny, na polskich dziurach zaskakująco trwały, większy remont po 230 000 km
Komfort
4,0
Widoczność
szczególnie jak sie szyby umyje, to widać dobrze :)
3,0
Ergonomia
bywają lepsze modele
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w najwększym mrozie po 10 minutach robi sie gorąco
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ci z ogonów krzywej gaussa mogą narzekać
3,0
Wyciszenie
brum, brum ... można sie przyzwyczaić
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3257 litrów na 45 056 km (7.23 l na 100 km) w idelanie pomieszanym cyklu. Koszty normalne,
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
naprawde drobiazgi, np. zabrudzony silnik krokowy, czujnik otwartych drzwi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 6 lat i ćwierć miliona km moja fiesta mnie nie zawiodła na trasie