Po tym egzemplarzu widać, że standardowa eksploatacja samochodu Ford Fiesta po 15 latach powinna go skierować tylko i wyłącznie na złomowisko. Jeśli natomiast samochód jest wyjątkowo zadbany i nie zardzewiały to i tak moim zdaniem ten silnik nie jest godny polecenia - natomiast sam samochodzik prowadzi się fajnie.
Tak czy siak - lepsze będzie Polo lub Corsa.
Wrażenia
2,0
Silnik
Czuć, że jest to bardzo archaiczna jednostka. Bardzo niska kultura pracy i hałaśliwość.
Osiągi - jak na 60KM nie jest źle ale pod warunkiem, że jedziemy sami. Znośna elastyczność ale kiepski zakres obrotów - powyżej 4,5 tys nie ma sensu kręcić - no ale to uroki konstrukcji OHV.
3,0
Skrzynia biegów
Mimo tego, że musi pracować z beznadziejną jednostką napędową to nie jest tragicznie, choć może odrobinkę za ciężko pracuje i czasem już coś tam zazgrzyta.
4,0
Układ jezdny
Jak na 15 letni samochodzik bardzo dobrze trzyma się drogi. Ford zawsze potrafił robić dobrze skręcające samochody. Niestety po 15 latach wspomaganie kierownicy bardzo się pogorszyło (może kwestia wymiany płynu?). Minus za średnie hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
Mimo tego, że samochodzik jest mały to ja się nie czułem w nim zbyt przejrzyście. Wielki minus to mikroskopijne lusterka.
3,0
Ergonomia
Ergonomia na całkiem przyzwoitym poziomie - no może poza umiejscowieniem włącznika świateł awaryjnych.
Niestety fotele twarde i niewygodne - takie krzesła.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimy to nie ma co oceniać oczywiście. Do ogrzewania w zasadzie brak większych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu bylem pozytywnie zaskoczony. Gdyby nie beznadziejne fotele śmiało możnaby się wybrać tym autkiem nawet w dłuższą trasę a mam 190cm wzrostu. To zasługa tego, że nie jesteśmy \"obudowani\" deską rozdzielczą i konsolą środkową. Oczywiście z tyłu za mną mogło usiąść co najwyżej niemowle ..
2,0
Wyciszenie
Nie wiem jak z innymi silnikami ale w tym modelu wyciszenie bardzo kiepskie - w Cinquecento 900 było ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na poziomie 7 litrów przy mocy 60KM uważam za całkiem spore choć jeszcze akceptowalne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są tak zróżnicowane w zależności od stanu, że ciężko oceniać stosunek jakości do ceny. Uważam, że za auto w przeciętnym stanie nie jest warte z tym silnikiem więcej jak 2000 zł. Wtedy można się zastanowić jak komuś Fiesta naprawdę się podoba.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość usterkowy samochód mimo wszystko .. z drobiazgów - radio fabryczne się zacina, fotel pasażera nie chce się blokować, wspomaganie kierownicy wyraźnie osłabło, korek wlewu paliwa również odmówił współpracy, elektryczne otwieranie bagażnika działa jak chce, dmuchawa po wizycie w myjni piszczy,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja i jeszcze raz korozja - progi i nadkola przede wszystkim. Wyciek smaru przy przegubie napędowym, silnik jest niby na łańcuchu ale tak rzęzi, że trzeba będzie go pewnie wymienić, pęknięty przewód hamulcowy,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW
[l/100km]