Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta IV

kamilen, 14 lat temu
Silnik 1.25 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fiesta IV 1.25 i 16V 75KM 55kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjna jednostka napędowa 1,25 16v 75KM. Bardzo zrywny i jednocześnie oszczędny silniczek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszkodzony zawór nagrzewnicy powietrza. Naszczęście wymiana to 20 minut pracy a koszt około 100. Podobno dość częsta usterka.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre i wbrew powszechnej opinii bardzo bezawaryjne auto. Niestety nie jest pozbawione wad typowych dla małych samochodów takich jak słabo tłumiące zawieszenie, mała przestrzeń na tylnej kanapie, ubogie wyposażenie. Mimo to jestem bardzo zadowolony z mojej Fiesty. A to za sprawą bardzo dynamicznego i jednocześnie oszczędnego silnika oraz wspomnianej wysokiej bezawaryjności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo żwawy i chętnie wchodzący na obroty. Pracuje równo i bez żadnych zarzutów. Tak na prawdę rwie się do przodu od 3-3,5 tyś obrotów, dzięki czemu na 5 biegu nie potrzeba redukować przy wyprzedzaniu przy prędkości 100-110.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie skrzynia biegów dosyć precyzyjna. Zdarzają się przypadki trochę cięższego wrzucania biegu wstecznego. Przełożenia dobrze dobrane: przy 90km/h na 5 biegu jest 2750 obrotów.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy jest dosyć precyzyjny, przynajmniej w moim aucie ze wspomaganiem. Zawieszenie trochę za miękkie, ale może dzięki temu dosyć komfortowe. Niestety małe kółka przenoszą na zawieszenie i karoserię wszystkie nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe auto z krótkim przodem i dużymi szybami zawsze ma dobrą widoczność. Tak jest też w tym wypadku. Lusterka zewnętrzne dosyć duże.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, tak jak powinno być. Rewelacyjne rozwiązanie w postaci zespolonych przełączników wycieraczek i kierunkowskazów. Niemcy do tej pory na to nie wpadli. Trochę denerwuje umiejscowienie włącznika do świateł awaryjnych - na kolumnie kierownicy przed licznikiem.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wentylacji są tylko 3 możliwe ustawienia: na szybę, na przód, na nogi. Pośrednie ustawienie pokrętła skutkuje słabym wianiem w każdą stronę. Jest to spory minus. Przy deszczowej pogodzie ciężko odparować boczne przednie szyby. Tylne boczne są wręcz niemożliwe do odparowania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń oceniam dobrze, bo jako wysoki człowiek (193 cm) za kierownicą jest mi bardzo luźno i wygodnie. Natomiast problem jest gdy ktoś chce za mną usiąść. Po prostu nawet dzieci się wtedy z tyłu nie mieszczą.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie żadna rewelacja. Silnika nie słychać za bardzo, ale tylko do 4 tyś obrotów. Przy prędkościach pow 120km/h jest już słyszalny głośny szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie bomba. Przy długiej trasie potrafi zejść nawet poniżej 5l/100km. W zimie przy małych przebiegach praktycznie na zimnym silniku osiągnąłem prawie 7 litrów maksymalnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze jak można teraz kupić to auto, nie znajdzie się nic lepszego w podobnej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko dobrze oceniam drobiazgi, z powodu jednej usterki zaworu nagrzewnicy. W lato jest to dosyć uciążliwe, gdy wieje cały czas na ciepło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie miałem przez prawie 3 lata użytkowania tego auta.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.25 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta IV 1.25 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,5
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta IV