Silnik
: Bierze ten olej, trudno.... ale mimo to jego charakterystyka zadziwia. Kiedyś ruszyłem na 3-ce i zorientowałem się o tym dopiero jak chciałem wrzucić 2-kę :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza przy baku, no i może pod podwoziem też....
Silnik
: Olej - nie wiem czy to tylko u mnie, ale co kilka tys. km dolewka jak nic :/
5,0
Całokształt
Kupiony za niecałe 4 tys. Na gazie - i dynamiczny i oszczędny. Idealne połączenie na miasto jak i średnie trasy. Jak jest taki to brać, tylko tankować gaz i jeździć
Wrażenia
4,0
Silnik
Może być - nie za bardzo wkręca się na obroty, ale to pewnie z wiekiem i dzieki LPG.... w końcu to tylko 8v. Ale za to niezły moment obrotowy - bo 130 pozwala przyspieszać dynamicznie nie przekraczajac 2500 obr/min. Jazda na piątym biegu w trzy osoby około 45km/h to dla niego nic trudnego - i to pod lekką górkę.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie bomba, biegi wchodzą tak jak trza, może poza wstecznym który potrafi zazgrzytać i tylko dlatego daję 4
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń - spokojnie można zostawić za sobą np. nową octavię po zakrętach, może dlatego, że moja fiesta to jednak xr2i
Komfort
5,0
Widoczność
Da się zaparkować na luzie, u mnie problemem było tylko prawe lusterko które przesadnie powiększało, ale to kwestia przyzwyczajenia....
3,0
Ergonomia
Niestety, aby coś pogrzebać przy radiu trzeba czasami oderwać plecy, to samo z elektr. szybami (przed lewarkiem). Jednak reszta prosta w obsłudze jak cholera - dosłownie pokrętło, suwak i parę przycisków od świateł przeciwmgielnych (potrafią się zaciąć) czy podgrzewania szyby
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie radzę za długo trzymać ogrzewania na maxa w zimie bo można się ugotować - jednak to dopiero po około 5 minutach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździłem tylko z przodu i nie narzekałem. Jako że był szyberdach, miejsca nad głową nie zostawało prawie wcale, ale to żaden problem. Fotele zużyte i zaczynają trzeszczeć.
2,0
Wyciszenie
Masakra, na dłuższą metę ciężko wytrzymać - nawet dawanie radia na full nie przynosi skutku powyżej 120 km/h. Ale czego tu oczekiwać po tak wiekowej konstrukcji, która niejedno już przeszła :) Do 100 da się wytrzymać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie w zimie około 10,5 a latem poniżej 10 litra na stówę - cykl mieszany.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą kasę nic lepszego się chyba nie znajdzie.... na prawdę pozytywnie zaskoczył, nie spodziewałem się tego po fordzie z tamtych lat i to tylko fieście.... Po co komu golf? tico? corsa? czy inny civic? spokojnie ich objeżdżamy, nie psujemy się a i oszczędzamy :) Jedyny minus - mimo wszystko wiek, 1989 rocznik to już trochę jest... ale za to auto z duszą! nie to co te nowe komputery na kołach robione na jedno kopyto na potęgę. dobre xr2i nie jest złe
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na rocznik 1989 wręcz wyśmienicie. żarówka z tyłu. Nieźle pożera olej, więc często jeździł bez i dawał radę :) na prawdę twardziel !! Jak to wszędzie bywa rdza przy baku.... Wszystko gra (nawet o dziwo te elektryczne otwieranie bagażnika!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne co to pompa wodna; ale miała już prawie 20 lat więc to nie dziwi... nigdy nie zatrzymał się na drodze - śnieg, deszcz czy mróz mu nie straszny.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 88KM 65kW
[l/100km]