Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta III

Iwan, 12 lat temu
Silnik 1.3 KAT 60KM 44kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 406 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po przytkaniu katalizatora - zamieniłem na struminnicę i niesamowita barwa dźwięku z tłumika oraz rewelacyjne przyspieszenie - polecam wymianę - koszt 120 zł wraz z robocizną a spalanie spada oraz przyspieszenie wzrasta ze spokojem osiąg 150km/h a nawet przy sprzyjających warunkach osiągnie 160 km/h przy spalaniu nie przekraczającym 9l/100km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nietety blotniki leą strasznie - ale do zrobienia
Przeniesienie napędu : rewelacja
Zawieszenie : Rewelacyjne - piekielnie trzymanie w zakrętach
5,0
Całokształt
Odradzam silnik 1.1i choć po przyzwyczajeniu się do sprzęgłą które cieżko chodzi i tak mnie pozytywnie zaskoczył pod względem dynamiki. Po wymianie silnika na 1.3i spadło spalanie a wzrosła dynamika. Rewelacyjne zawieszenie -> niesamowite prowadzenie w zakrętach, choć twarde i nie wszystkim to odpowiada - po zakupie przez ojca 7 lat temu wymienione amortyzatory teraz na przegądzie tłumienie wyszło - przód 75% tył 69% -więc Rewelka. Po za tym co jakiś czas wybieram się tym autkiem w dłuższe trasy - np. sylwester 2011/12 wyjechaliśmy o 15:30 z Piły w 4 osoby a o godzinie 23:00 dotarliśmy do Hamburga w Niemczech trasa 600 Km nie stanowi dla niego problemu. Jak na tak stare auto nie boję się nim nigdzie jeździć w przeciwieństwie do Vw Golfa III którego też posiadałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba jestem jednym z niewielu którzy nie powinni się tu wypowiadać - auto dostałem od rodziców w prezencie po tym jak kupili sobie nowsze a mojego poprzednika (cinquecento) zmuszony byłem oddać na części, lecz pod względem kosztów napraw oraz części to nie mogę narzekać - części tanie a konstrukcja auta na tyle prosta, że we własnym zakresie można dokonać nawet najtrudniejszych napraw np, wymiana silnika, skrzyni biegów czy sprzęgła.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Witam wszystkich czytających mój wpis. Podwzględem drobiazgów to autko oceniam \"doskonale\" - nie mam z niczym problemów autko ma 17lat w rodzinie od 7 a osobiście nim jeżdzę od 2. Z drobiazgów miałem tylko drobne usterki : najpierw alternator (2 lata temu) a niedawno rozrusznik i katalozator się zapchał. poza tym nic się nie działo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni silnik (1100 i) siadł po przebiegu 400 000 km - nacodzień brał 1 litr oleju na 1000 km aż tu pewnego dnia zabrał całą miskę olejową w niecałe 500 km i nie dojechał do celu. Więc trzeba było go zmienić, używane 1.3i dostałem za 250 zł trochę ciężkie bydle ale we własnym zakresie daliśmy radę go wymienić - na jedno-punktowym wtrysku nie potrzeba zmieniać nic poza silnikiem 1.1i oraz 1.3i totesame konstrukcje różniące się tylko pojemnością skokową i mocą skrzynia biegów,elektryka układ dolotowy i paliwowy wszystko to samo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta III