Auto dość dobre, gdyby nie korozja i kiepski silnik w dodatku niezbyt trwały. Generalnie nie kupię więcej Forda.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dość elastyczny, ale słabo zbierający się na obroty. Poza tym zdecydowanie za mała moc, o bezpiecznym wyprzedzaniu można zapomnieć.
3,0
Skrzynia biegów
Przy przebiegu rzędu 190 000 jedynka wchodzi z dużym oporem, a wsteczny to loteria. Niestety również przejście z trzeciego na czwarty bieg odbywa się z lekkim zgrzytem, prawodpodobnie wysiada synchronizator.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, a zawieszenie to kompromis między komfortem a sportową jazdą, w dodatku wyjątkowo trwałe jak na polskie warunki
Komfort
4,0
Widoczność
Tu duży plus, widoczność dobra we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane zgodnie z zasadami funkcjonalnści, dostęp do radia mógłby być lepszy, poza tym ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne i skuteczne, w zimie nigdy nie zmarzłem nawet przy - 30.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu gorzej, ale to przecież mały samochód.
2,0
Wyciszenie
Naprawdę kiepsko. Przy silniku 1.1. hałas jest naprawdę uciążliwy, bardzo duży minus, więcej materiału wygłuszającego załatwiłoby sprawę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadowala się niewielką ilością paliwa, ceny części bardzo niskie, dostępność niemalże na każdej stacji benzynowej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Coż można oczekiwać za około 3-4 tysiące
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najpważniejsze usterki to wszechobecna korozja progów i nadkoli tylnych oraz pod korkiem wlewu paliwa. Ponadto silnik przy przebiegu rzędu 190 000 trapią spore dolegliwości. W moim egzemplarzu padła szklanka zaworowa, a silnik pożerał ok. 1 litra oleju/1 000 km - nie pomogła wymiana uszczelniaczy zaworowych, po prostu silnik już swoje przejechał.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie się nie psuł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]