Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta III

lukasgdansk1@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta III 1.1 55KM 40kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jestem zaskoczony tym, że jak siedzę za kierownicą przez parę godzin to nie jestem zmęczony dzięki dobrej pozycji za kierownicą i wygodnym siedzeniom oraz całkowitym brakiem poważnych awarii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Do jednej z takich usterek należą bębenki zamków drzwi i wytarty kluczyk. Jest to uciążliwa usterka w codziennej eksploatacji gdyż nie można otworzyć drzwi najczęściej kierowcy i tylnej klapy. Problemem najczęściej jest wytarty kluczyk, czyli pozbawiony wyżłobień w jego roboczej części. Problem rozwiązuje się przez dorobienie nowego kluczyka, nowy dorobią na podstawie starego( koszt ok. 60-80 zł) Gorzej, jeżeli do wymiany są bębenki zamków próba znalezienia używek na szrocie może zakończyć się niepowodzeniem gdyż jest to część która schodzi jak świeże bułki a koszt zakupu nowych z wkładką stacyjki to ok.320zł, ale są ludzie którzy zajmują się regeneracją tych części
Układ elektryczny : Do tej kategorii bez wątpienia zaliczam włącznik zespolony świateł i wycieraczek, który jest nie wątpliwie porażką w samochodach Forda nie dość, że włącznik spryskiwacza przedniej szyby ma działanie odwrotne do innych aut to jeszcze jest awaryjny i drogi
Karoseria : Korozja przy korku wlewu paliwa
4,0
Całokształt
Jak dla mnie auto jest wygodnym środkiem transportu który zawiezie mnie od punku A do punku B A co najważniejsze jest tanie w eksploatacji i utrzymaniu. Pomimo paru wad których to auto ma to na dzień dzisiejszy myślę że następne auto które kupie będzie tej marki .
Wrażenia
4,0
Silnik
Raczej odradzam wersje 1.1 osobom które, mają sportowe ambicje,ten silnik jest trochę za słaby ale dla ludzi jeżdżących normalnie w zupełności wystarczy.Silniki 1.1 palą olej mniej lub więcej w zależności od stopnia zużycia.Silnik z powodu jego konstrukcji raczej głośno pracuje ważna jest regularna wymiana oleju,filtrów,świec zapłonowych i regulacja zaworów.Zapala bez problemów,mało pali,do tej pory nie było żadnych poważnych awari tylko drobne usterki w osprzęcie silnika
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje bardzo dobrze o ile mechanizm zmiany biegów nie jest zużyty najczęściej luzy pojawiają się na krzyżaku drążka zmiany biegów. Bardzo ważny jest poziom oleju w skrzyni biegów ubytek oleju najczęściej spowodowany jest przez cieknący uszczelniacz wybieraka zmiany biegów lub przez uszczelniacze półosi.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie może nie jest zbyt trwałe, ale jeżeli zostaną wymienione tuleje wahacza, sworznie, końcówki, (bo to pada najszybciej)na zamienniki dobrej jakości to przez długi czas jest spokój. Krzyżak układu kierowniczego też nie należy do trwałych. Zawieszenie jest komfortowo zestrojone dobrze wybiera nierówności, choć, mogło by być bardziej twarde.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność przez przednią jak i tylną szybę jest bardzo dobra a co do widoczności przez lusterka zewnętrzne do tyłu w tym modelu były montowane lusterka, które różnią się wielkością przez te większe widoczność jest doskonała.
4,0
Ergonomia
Co do ergonomii to tu bym dał parę plusów i minusów do plusów można zaliczyć wygodne fotele dobra pozycja za kierownicą do minusów zaliczył bym nie fortunny włącznik spryskiwacza przedniej szyby do którego idzie się przyzwyczaić brak dżwigni otwierania tylnej klapy jak też za nisko umieszczony otwór do montażu radia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo dobrze w zimne dni szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze gorzej jest w upalne dni gdyż auto nie posiada klimatyzacji, nadmuch powietrza jest dobry wiadomo jak jest upał to otwiera się okna na oścież.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej wielkości nie jest źle na przednich siedzeniach jest dużo miejsca co innego jeżeli z przodu jak i z tyłu usiądzie wysoka osoba zaczyna wtedy brakować miejsca na nogi i oczywistym jest to że przewożenie 3 dorosłych osób na tylnej kanapie jest dla nich raczej karą lub kwestią przymusu za to 2 osoby będą czuły się tam dobrze.
3,0
Wyciszenie
Fabryczne wyciszenie nie ma dla mnie większego znaczenia auto wygłuszyłem 2 dni po kupnie bardzo profesjonalnie we własnym zakresie dla uzyskania lepszego dżwięku gdyż w aucie mam bardzo wysokiej klasy sprzęt audio i w pełni z niego korzystam także ciężko mi określić jak było wygłuszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest dość ekonomiczne jak na taką konstrukcje silnika nawet przy dynamicznej jeżdżie ale jeżeli postanowimy wciskać gaz do tzw. podłogi to wskazówka poziomu paliwa szybko kieruje się ku rezerwie, niedobór mocy skłania do głębszego wciskania pedału gazu ale przy spokojnej jeżdżie pali bardzo mało.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku stosunek ten wypada doskonale auto udało mi się kupić bardzo tanio i było dobrze utrzymane świeżo po przeglądzie rejestracyjnym i opłaconym ubezpieczeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tych drobiazgów zaliczają się bębenki zamków drzwi i wytarte kluczyki. Następny na liście jest przełącznik zespolony oświetlenia i wycieraczek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie nie miałem żadnej awarii auto jeździ ostatnio w długie trasy i nie mam z nim żadnego problemu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta III