Inne
: Fotele mają bardzo dobre trzymanie boczne w zakrętach, co daje duzy komfort podczas długich podróży
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Standard u Fiesty MKIII - rdza przy wlewie, nadkola tylne oraz pod zderzakami
Zawieszenie
: Często zużywającym się elementem są tuleje wahaczy przednich i końcówki drążków.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z tego auta. Dość tanie w utrzymaniu i idealne dla młodych kierowców. Polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest znakiem rozpoznawczym fiesty mkIII :] Wydaje z siebie charakterystyczny klekot, do którego po prostu trzeba przywyknąć. Dość elastyczny, satysfakcjonujące przyspieszenie na 3 biegu. 50 koni nie wciśnie nas w fotel ale daje rade:)
3,0
Skrzynia biegów
Nie było większych problemów. Czasem nie wskakuje za pierwszym razem wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Samochód zachowuje się przewidywalnie, dobrze trzyma się drogi, jednak powyżej 130km/h nie czułem sie pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ładnie widać, parkowanie nie sprawia problemu.
4,0
Ergonomia
Obsługa bardzo intuicyjna, wszystko jest tam, gdzie powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Z wentylacją też nie mam problemu, bo mam wersję Calypso, czyli całkowicie rozsuwany, materiałowy dach:)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer sprzodu podróżują wygodnie. Na tylnej kanapie dość ciasno i lepiej mieć nie więcej niż 175cm wzrostu, bo można haczyć głową o podsufitkę;)
3,0
Wyciszenie
Silnik daje o sobie znać dość głośno. Trzeba przywyknąć
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny jeśli chodzi o spalanie, a i częsci zamienne są stosunkowo tanie w porównaniu z innymi markami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za małe lusterko wsteczne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Końcówki drążków, tuleje wahaczy, korozja.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 50KM 37kW
[l/100km]