Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta III

mota1000@o2.pl, 17 lat temu
Silnik 1.1 50KM 37kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fiesta III 1.1 50KM 37kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : łatwość napraw, dużo miejsca na tylnej wygodnej i miekiej kanapie, spory bagaznik, silnik mało pali (o ile jest w formie) i jest dośc dynamiczny na miasto wystarcza, na szerszych nie standardowych oponach trzyma się drogi jak większe auto średnio czuje 90km/h na wybojach bo ma miękie zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : przegrzanie silnika po zepsuciu się włącznika wentylatora + zawsze z tym idzie przegrzanie popychaczy i srub do regulacji luzu zaworowewgo zaczynajaą się rozregulowywać
Karoseria : KOROZNA szczególnie tylnej częsci karoseri wykonanej z o wiele cięńszej balchy niż przednia
Inne : nirówna paraca silnika (spowodowana zepsutymi czujnikami), ciezko skręcająca kierownica (geometria kół do regulacji), gubienie wstecznego biegu
4,0
Całokształt
przyjemy w jeździe miei dobrze trymającyus ie drogi (tylko na szerszych niz standardowe oponach 155/70R13) miękie wygodne fotele z przodu i z tyłu (ale nie treyzmjaące dobrz ena boki) auto wielo osobowe do miasta z powaznym bagażnikiem na zakupy banalne w parkowaniu mało palące na trasie i nie dużo w mieścier (o ile silnik jest w formie)
Wrażenia
3,0
Silnik
Jednocześnie dobrze i źle bo silbik jest dość elastyczny i mało pali jezeli jest w dobrym stanie ale jest przestarzyły jest duża sznasa na zatarcie/przegrzanie go przez usterke banalnego elementu - włącznika wentylatora co skutkuje również uszkodzneim śrub do regulacji luzu zaworowego, cała maszyneria rozregulowuję się strasznie
4,0
Skrzynia biegów
po 201 tyś chodzi gładko nawet mimo że już są zrypane synchronizatory o ile trafi sie z obrotami silnika w odpowiednie przełorznie oczywiście
4,0
Układ jezdny
mizernie jeżdzi na kołach 155/70R13 ale na 165/70R13 jest bardzo przyjemnie, dzieki miękiemu zawieszneiu nawet na nieónościach trzyma kierunek, bo dobrze je wyłapuje
Komfort
5,0
Widoczność
genialna szczególnie w wersji 3d parkowanie tyłem jest przyjemniejsz eniz przodem
3,0
Ergonomia
słabe sziedzneia nie tzymają na boki
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiwe mało wydajny w lecie dzieki braku izolacji miedzy komora nawiwu a silnikiem, powietrze jest dośc ciepłe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na taki mały samochód jest wzorowazarówno z przodu jak i z tyłu wystarczjąco miejsca na nogi z tyłu doś wygodna kanapa
2,0
Wyciszenie
mizernie to określić można w dwóch słowach "oszczędnosć produkcji" a wystarczyło by pare mat głudszących w komorze silnika, a tam niema nic
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto + zarżnięty silnik = 9 litrów/100km poza maistem można sie zamknąć w 5 a nawet jeżeli jedzie sięz ze stąłą prędkoscią bez wyprzedzania (jakiegokolwiek przyśpieszania to 4,5 upragnione z danych fabrycznych ceny przeklądów a kto by go tam przeglądął więcej niż raz w roku do wpisu do dowodu naprawy no cóż elementy ekspoatacyjne są dośc drogie (dobre elementy ekspoatacyjne, a nie polskie filtry które zapychają sie po 5000km i podbiojają zużycie paliwa) naprawy da sie wykonać samemu o ile ma sie kupe czasu i ciepły gararz i troche narzedzi jakcihś
4,0
Stosunek jakość/cena
obecnie uzywane naprade dobrze wychodzą
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeżeli zachpowuje się chigiene w stosunku do fiestki to przestaje potrzebować napraw drobiazgi słabej jakosci klipsy na kable (już drugi raz przecieły sie kable od arternatora na chłodnicy) zatarte sprzęgiełko w rozruszniku wpłyneła woda z piaskiem zapsuty regulator wysokosci śwaiteł zużyty zawias drzwi od kierowcy zamki ford ma g*wna tłoczki chamulcowe poszły w cholereale to dizeki mnie bo trzeba wymieniac płyn
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
KOROZJA - TYLNA CZĘŚC NADWOZIA JEST WYKONANA Z CIĘŃSZEJ BALACH ODRAZYU ROBIAS EI W NIEJ DZIURY BADZO ŁĄTWO PRZEGRZAĆ SILNIK kiedy zepsuje się włącnzik wentylatora a przy wyższych rocznikach to bardzo prawdopodobne CIEŻKOŚC SKRĘCANIA KIEROWNICĄ powodem jest zła geometria kół po wyregulowaniu nawet mimo braku wpomagania układu kierowniczego jest lekko na oponach o szerokości 165mm

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta III