Fajne autko, prawie klasyk, rzadko spotykane na Polskich drogach. Danie w zakupie, choć ciężko znaleźć zadbany egzemplarz
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.3 bardzo dobrze się sprawdza, choć może jest odrobinkę za głośny.... autko sprawnie przyspiesza
3,0
Skrzynia biegów
Przydałaby się 5 bieg ale nie jest najgorzej, autko jest bardzo elastyczne na 4 biegu od 30 - 130 można śmiało jechać
3,0
Układ jezdny
Troszkę, zgrzyta troszkę skrzypi no ale moja fiestka ma już swoje lata. Lekki tył, fiesta lubi zarzucić kuperkiem na zakręcie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jak i na boki wzorowa... Lusterka boczne są w. mnie troszkę w złym miejscu, ciężko je dobrze ustawić, za to malutki minus...
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli układ ogrzewania nie był rozbierany a nagrzewnica jest oryginalna i w dobrym stanie autko nagrzewa się bardzo szybko. Dmucha ciepełkiem aż miło... Troszkę szkoda że z bocznych nawiewów leci tylko zimne powietrze, ale troszkę chęci i można poprawić oryginał.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest pod dostatkiem zarówno z przodu jak i dla pasażerów tylnej kanapy...
2,0
Wyciszenie
Fiesta Mk1 jest praktycznie niewyciszona, przy do 70km/h jest w miarę powyżej czujemy się jakbyśmy trzymali silnik na kolanach, ale taki już tego autka urok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj spory minus, Fiesta nie pali wcale tak mało... przy źle ustawionym gaźniku wypije ponad 10 litrów w mieście. Ale jeśli znajdziemy fachowca od regulacji spali ok 8 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic czego nie można by naprawić we własnym garażu za pomocą podstawowych narzędzi
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten silnik jest niezniszczalny, nie ma z nim większych problemów... Natomiast blacha sypie się w dość szybkim tępie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 66KM 49kW
[l/100km]