Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta I

Don Pedro, 17 lat temu
Silnik 0.9 40KM 29kW
Rok produkcji 1980
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Fiesta I 0.9 40KM 29kW 1976-1983 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie wiem jaki jest faktyczny przebieg tego auta, ani ilu mial wlascicieli. Silnik jest niezuzyty, nie wiem natomiast czy jest po remoncie, jezeli tak to wykonanie perfekcyjne, czy po prostu ma taki przebieg jak na zegarze - zakladam ze przekrecil sie raz.Blachy stosunkowo dobre jak na te lata, musial jezdzic u niemcow, bo nalepki na szybach swiadczyly o tym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wiele egz. silnie skorodowanych, ale po retuszu jest ok.
Silnik
Układ hamulcowy : Slabe hamulce, mozna poprawic dajac z wieksze tarcze wiaze sie to ze zmiana kol na 13 cali lecz roznica jest ogromna. Za 15 zlotych mozna sobie zregenerowac samemu pompe ham. weystarczy reperaturka.
4,0
Całokształt
Jak wiadomo jest to pierwszy pojazd Forda z silnikiem z przodu, oraz mc personami. Na czyms musieli eksperymentowac, udalo sie i auto produkowane jest do dzis. Niestety stwierdzam, ze bardziej skomplikowane i udziwnione, co mnie osobiscie wcale nie bierze. Jest u mnie trzeci samochod, i przyznaje korzystam z niego najbardziej, bez zadnych kompleksow.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodna mala jednostka napedowa,wysoce bezawaryjna, o dosc dobrej jak na dzisiejsze warunki kulturze pracy. Spalanie minimalne w miescie to 5,5, natomiast nigdy nie spalil wiecej jak 8,2. Bardzo elastyczny, na czworcemozna juz od 35 km/h, ciagnie lepiej niz jakies pandy czy fabie. W ogole nie bierze oleju, tyko trzeba o prawidlowe ustawienie zaplonu i zaworow w pore zadbac. Sprezanie na wszyskich cylindrach jednakowe,takie jak podaje fabryka. Przerobilem pompe paliwa, pasuje gora od pompy malacza.
4,0
Skrzynia biegów
Przydalaby sie piatka, ale nie chce nic zmieniac. Wymienilem tylko olej, trudno wchodzi jedynka, ale to wina mechanizmu zewnetrznego, a nie skrzyni. Przy rozpedzaniu, zrywa pzyczepsc do trojki [!!!!]. Jej wiek powoduje, iz na niskich przelozeniach slychac lekki wizg trybow. Ale jast tak cichy, ze nie przeszkadza.
4,0
Układ jezdny
Proste zawieszenie, nalezy tylko zadbac, aby nie bylo zadnych luzow na tulejach i koncowkach drazkow a bedziesie prowadzic jakby miala wspomaganie! Acha, jeszcze dobrze wywazone kola i dobre opony, a trzyma sie drogi jak przyklejona. Powyzej 130 km/h trzeba byc czujnym na boczny wiatr. ja zmienilem jeszcze kolka na 13 .
Komfort
5,0
Widoczność
Takiej widocznosci nie ma w dzisiej produkowanych samochodach, w czasie deszczu w ogole szyby nie paruja jak sie dobrze ustawi wentylacje.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Wszystko pod reka, no moze trzeba troche poszukac wlacznika wycieraczki tylnej szyby, ale wymyslilem juz patent. Siedzenia na tyle wygodne, ze trasa 1000 km w ciagu jednego dnia mniej mnie zmeczyla niz ta sama odleglosc przejechana wypasiona Vectra w porownywalnych warunkach. Dodalem tylko dobre lusterka zewnetrzne, oraz nakladke na lusterko wewnetrzne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie pelen wypas i ciepelko w autku jak u mamy. latem - wiadomo. Ale wtedy klima byla tylko seryjnie w amerykanskich Fordach.Czyli ze wzgledu na wiek daje jej 4.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasazer obok maja duzo swobody, zakres regulacji foteli zupelnie wystarczajacy. Dwie dorosle osoby na tylnych siedzenach podrozuja w miare swobodnie. Marzy mi sie wymiana przednich foteli ale nie jestem jeszcze pewien czy stare nie pojda do tapicera. Bagznik maly, ale po zlozeniu tylnego siedzenia mozna wozic pralke, a miejsca jeszcze troche zostaje.
3,0
Wyciszenie
Nie ma co ukrywac , ze mimo wydechu z nierdzewki samochod jest zle wyciszony. Na trasie jest to meczace, ale mozna sie przyzwyczaic. Przy zamknietych oknach, powyzej setki prawie nie slychac oplywu powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa rewelacyjnie niskie przy dobrych osiagach malego silniczka. Zawdzieczamy to doskonale dobranym prelozeniom s.b. Juz pisalem, ze w miescie (duzym) potrafi spalic 6, jak mu docisne, tonajwyzsze mierzone salanie wyszlo mi 8,2. Poza miastem nie przekroczyl 7l.Sorki, raz grzalem maksymalnie po autostradzie, to bylo takze cos kolo8,5. Naprawy nie kosztuja mnie nic, bo robie wszystko sam, czesci taniocha np. klocki 45 zeta,tarcze po 50, reflektor przod 10, drzwi gole 30 zeta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj nie ma czego komentowac, bo ceny tego modelu jakie sa, wszyscy wiemy. Nalezy tylko znalezc odpowiedni egzemplarz, a tych juz krazy malo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotychczas, po wzorowej regulacji wszystkiego co sie dalo, aytko jest praktycznie bezawaryjne. jezeli sie o nia dba, to odplaca bezawaryjnoscia. Samochod jest pod wzgledem mechanicznym bez zarzutu, teraz bede robil mu lekko blacharke i ujednolice kolor.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 40KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta I