Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Explorer V

Łukasz, 4 lata temu
Silnik 3.5 V6 Duratec 290KM 213kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Explorer V 3.5 V6 Duratec 290KM 213kW od 2010 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Odpalanie z kluczyka: zimą się nagrzewa i odmraża szybę przednią, latem schładza. Niesamowicie wygodna opcja :)
5,0
Całokształt
Auto wyglądające nietuzinkowo, pomarańczowe brewki dodają uroku. Zgrabna bryła, która świetnie skręca. Z gazem bardzo ekonomiczne. Odpalanie z kluczyka - poezja :) Audio fabryczne sony genialne. Można rozkręcić na max i nic nie trzeszczy (drga tylko lusterko wewnętrzne w rytm basu :) )
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wolnossący, bez turbo, brzmiący pięknie jak na V6 przystało. Mocy ma w sam raz, na benzynie czuć te prawie 300 koni, jeśli gaz tankujemy na dobrych stacjach, również daje radę. Na słabym gazie niestety konie uciekają...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia delikatnie spowolniona, ale kwestia wyczucia i przyzwyczajenia. Wystarczy mocniej wcisnąć gaz, żeby od razu zaskoczyła z impetem. Nie lubi zmiany kierowców, bo uczy się zachowań i może nie reagować zawsze tak samo. Posiada 7 przełożeń (nie wiem czemu nie ma tego w opcji wyboru przy dodawaniu opisu, tylko pokazuje że jest 6)
5,0
Układ jezdny
Skręt rewelacyjny biorąc pod uwagę gabaryt. Zawieszenie dosyć sztywne, ale przy bardziej miękkim przód unosiłby się do góry przy mocnym przyspieszaniu. Amortyzatory ładnie wybierają nierówności a na gładkim asfalcie explorer pięknie klei się do drogi. Daje poczucie bezpieczeństwa. Napęd 4x4 dołączany automatycznie pięknie działa a systemy ustawiają auto na wprost, nie pozwalając na wpadnięcie w poślizg.
5,0
Karoseria
Lakier piękny perłowy robi wrażenie, blachy standard jak na dzisiejsze czasy. Piękne przetłoczenie na masce w kształcie litery V. Przynajmniej mi się tak kojarzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy zbyt nisko opuszczonym fotelu trochę słabo, trzeba się wychylać przy manewrach. Lepiej ustawić fotel nieco wyżej niż na samej podłodze.
5,0
Ergonomia
Explorer jest bardzo funkcjonalny wykorzystując pięć miejsc mamy ogromny bagażnik do dyspozycji. Po rozłożeniu trzeciego rzędu w komfortowych warunkach może przemieszczać się 7 osób a bagażnik wtedy co prawda mały, ale 4 duże torby sportowe pomieści.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oddzielne strefy z przodu plus oddzielny tył regulowany zarówno z pozycji pasażera z tyłu, jak również z ekranu dotykowego na desce. Klima schładza auto w bardzo krótkim czasie a podgrzewane fotele czuć po przejechaniu 2 minut. Drugi rząd siedzeń również podgrzewany.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy jest baardzo dużo. Pasażerowie również narzekać nie powinni, zwłaszcza w ostatnim rzędzie, gdzie są pełnoprawne fotele, a nie wypustki z podłogi bagażnika. Na każdym miejscu można komfortowo zasiąść i nawet kilkugodzinne trasy mijają bardzo przyjemnie. Najsłabsze miejsce jest w drugim rzędzie na środku. Najmniejsza przestrzeń ze wszystkich i nie ma jak zagłębić się w fotel bo opieramy się o złożony podłokietnik. Mimo to tragedii nie ma.
5,0
Wyciszenie
Powyżej 140 trzeba już trochę podkręcić radio. Masa auta i opony na felgach 20 calowych dają się we znaki. Do 120 komfort jak w mało którym aucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto w miarę nowe to koszty są żadne. Przez dwa lata zrobiłem 40 tyś km i jedyne co wymieniałem to olej. Teraz wymieniłem tylne tarcze i klocki (tył+przód).
5,0
Stosunek jakość/cena
Sprowadzając auto ze stanów opłaca się bardzo. 1/3 ceny rynkowej (już po opłatach). Za te pieniądze ma wszystko w wyposażeniu, nawet podświetlane wnętrze w różnych kolorach (w wersjach poliftowych już tego niestety nie ma)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez dwa lata żadnych awarii nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata żadnych awarii nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 Duratec 290KM 213kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Explorer V