Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Explorer IV Standard

Krzysztof 36lat, 12 lat temu
Silnik 4.0 212KM 156kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Explorer IV Standard 4.0 212KM 156kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jazda w zimie to frajda. Nawet Audi 4x4 jakoś gorzej się zbierają. Gorzej z hamowaniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Malowałem tylną klapę bo miałem zadrapania i dwa wykwity rudej po uderzeniach kamieni
4,0
Całokształt
Dobre, bezpieczne, przestronne auto, bez zbędnych wodotrysków. Nietuzinkowe, budzi respekt na drodze. Niezwykle potężna rama powoduje iż tylko TIRY mogą Cię pozbawić życia (lub pech):) Instalacja BRC działa bez problemu. Ważna sprawa-żadna dziura i krawężnik nie są mu straszne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym aucie to bardzo dobra sprawa. Z samym silnikiem nie ma najmniejszych problemów. Używam ceramizera tak jak w moich wszystkich autach, również służbowych. Przy około 120000 padł alternator i zaczęła huczeć pompa wspomagania-wszystko naprawiłem- alternator 500pln, pompa 800 pln-więc ceny przystępne. Padła mi również pompa paliwa ale z mojej winy bo filtr paliwa był od nowości i pompa się zatarła. Auto ma spory moment i fajnie się zbiera.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko w porządku, pierwszy olej wymieniony przy 75kkm teraz wymieniam znowu przy 130kkm. Nic nie szarpie ale dmucham na zimne, chociaż nowa skrzynia z usa z montażem kosztuje 6500pln więc przystępnie. Nowa do laguny 3.0V6 11000pln. Starej konstrukcji automat zmienia biegi dość wolno ale mi wystarcza. Podobno pierwsze problemy pojawią się przy 300tyś km.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się trzyma drogi jak na taki wagon. Zawieszenie wymieniłem przy około 110000km ale jak się okazało niepotrzebnie śmiało bym śmignął jeszcze z 50000km. W chwili obecnej stukają gumy na drążku stabilizatora i tyle. Innymi słowy zawieszenie jest żywotniejsze niż w pojazdach europejskich.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu super. Do tyłu nie. Założyłem czujniki parkowania. Zepsuł (zatarł mi się prowadnik tylnej wycieraczki) nie naprawiam bo nie używam.
4,0
Ergonomia
Przycisk spryskiwaczy trzeba silnie wcisnąć i można przez pomyłkę wrzucić kierunkowskaz. Ergonomia nie powala. Plastiki trochę trzeszczały ale je wyciszyłem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy na szyby ok, nic nie paruje. W zimę marzną mi nogi i ostatnio odkryłem iż nawiew na nogi kierowcy jest zaślepiony (forma z wtryskarki źle wyszła, muszę dociąć nożykiem:)Ale to duperela.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super. Mam 7 miejscową wersję. Można grać w pingponga lub wygodnie uprawiać seks:)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie może być tak do 130km/h potem głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie pali 19gazu, w mieście max 24gazu. Przeglądy tanie, ceny części nie droższe niż w mondeo i również dostępne. W Niemczech palił mi 14 gazu ale nie przekraczałem 120km/h no i lepszy gaz. Nie jest to jednak samochód dla Kowalskiego z pensją 3000pln. Ja jeżdżę raczej dynamicznie więc może i większe spalanie, ale przy tej masie auta (jest na ramie) to i tak ujdzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód może nie jest tani, bo w porównaniu np do Daci Duster jest drogi, ale co tu porównywać??? Może spalanie???? Przy obecnej cenie gazu 2.85pln koszty eksploatacji wychodzą ok. Kolegi Siena z gazem jest tańsza ale co z tego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypie się mniej niż europejskie. Ponieważ jest to moje firmowe auto to dbam o niego bardziej niż o siebie. Coś zastuka, zapuka, szarpnie to lecę do mechanika. Nie mogę ryzykować że przyoszczędzę a w trasie samochód zrezygnuje z dalszej współpracy ze mną:) Do tej pory padł mi alternator ( z uszkodzonym zrobiłem ze 3000km), pompa wspomagania (huczała więc wymieniłem ale pewnie jeszcze długo by posłużyła). Zawieszenie z przodu - wahacze górne i dolne i jakieś końcówki. Popsuł mi się jeden czujnik ciśnienia w kole.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła mi w trasie pompa paliwa (pasuje od mondeo V6) cena fordowskiej 700,00pln.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.0 212KM 156kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
19,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
23,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Explorer IV Standard