Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Explorer II

darek.haps@gmail.com, 14 lat temu
Silnik 4.0 205KM 151kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Explorer II 4.0 205KM 151kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonała praca i mozliwości silnika, wielkość i konstrukcja auta. Rama i wszystko na niej - to jest pojazd, do jazdy. Nie kupiłbym już samochodu z nadwoziem samonośnym...nieskromnie marzy mi się Expedition 5.0
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Inne : Trzeba uważać podczas jazdy na ostatnie jrezerwie paliwa...można się rozczarować, bo szybko zatrzemy pompę paliwa. Wymiana jest trochę uciążliwa poniważ trzeba demontować zbiornik paliwa wysuwając go z mocowań w ramie, a cała robota jest pod autem, nie ma dostępu od góry.
4,0
Całokształt
Komentarz powyżej - szukałem tego auta cały rok, ale udało się.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy,od pierwszego razu rozruch nawet przy niskiej temperaturze i płynna praca do osiagnięcia właściwej temperatury, Duża dynamika pracy nawet przy duzym obciążeniu. Na codzień ciągam swoim \"bizonem\" przyczepę o masie powyżej 700kg. Prawdę mówiąc miło słuchać pracy tego motoru. W dalszym ciągu smarowany jest olejem syntetycznym 5W30, którego nie dolewam między wymianą.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna - w końcu to patent mazdy. W fordzie sprawuje się doskonale zwłaszcza \"piątka\". Bardzo sprawna praca w układzie automatycznym. Przełożenia \"polowe\" az proszą się o dobry lemiesz-wypróbowałem.
4,0
Układ jezdny
Na powiatowych buja niczym lando mojego znajomego doktora, ale można to opanować po pierwszej zimie. Nic się nie urwie. Ostatnio wymieniałem tylko szpilki stabilizatora i wszelkie stuki z przodu zniknęły, a trzeba wiedzieć że były jeszcze oryginały z 97 roku. Bardzo trwałe i niezawodne wszystkie elementy zawieszenia, zważywszy, że kursuję po drogach Małopolski
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność pozwala na manewry parkowania nawet na Zwierzynieckiej w Krakowie i to tyłem, bo tylko tak można najczęściej wsunąć się np. po odjeżdżajacej Lagunie...
4,0
Ergonomia
Gdyby nie podłokietnik z plastkiem pamiętającym wczesną \"Sierrę\"-czyli trudno naprawialny (niczym wypadające i łamiące się szuflady), reszta jest bardzo ergo, zwłaszcza powierzchnia maski na której można postawić leżak. Pojemność bagażnika też jest wystarczająca do przewozu choćby całego sprzętu kuchennego...Oparcia w przednich fotelach trochę za niskie, nie da się oprzeć głowy w przyzwoitym położeniu zmiany są dopiero w nowych modelach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wietrzy niczym monsuny w Indiach, ale kiedy trzeba dogrzać to i niewiasty się rozbierają.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak regulacji kierownicy \"przód-tył\", Miejsca jest jednak wystarczająco, we dwoje można nawet mieszkać.
5,0
Wyciszenie
Zważywszy na wielkość auta, rodzaj napędu, wielkość opon, gabaryty i rodzaj silnika - maszyna jest bardzo dobrze wyciszona, o wiel lepiej niż wiele osobówek z przednim napędem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na wodzie nie jeżdżę, ile wleję tyle spali. Średnie spalanie to eufemizm, który z codziennością nie ma wiele wspólnego, czasami jest tydzień orki na bliskie odległości i wtedy jest powyżej normy czyli 17/100, a kiedy indziej w trasie spada do rozsądnej granicy około 10/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o lepsze proporcje, w innych markach jest z tym gorzej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korek wlewu paliwa, niezbyt udany patent na zamykanie. Zawartość zamka nie do naprawienia same krzywki plastikowe. Trudno o zamiennik. Palące się niekiedy bezpieczniki - wozić ze sobą zestaw zapasowy. Zbyt mała pojemność zbiornika spryskiwacza szyb. Nie do końca sprawdzony patent mocowania i pracy ramienia wycieraczki tylnej szyby, potrafi uwięznąć między szybą, a karoserią. Odrobinę dłuższe pióro poprawia sytuację...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem... przejechałem swoim \"bizonem\" w ciągu tego czasu ponad 65 tys. - bez wydarzeń, z czego 40 to jazda z przyczepą i czterema bernardynami na pokładzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Explorer II