Inne
: spodziewałem się znacznie wyższych kosztów eksploatacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
niestety skrzynia jest piętą achillesową tego auta. Tzn po około 300 000 km przychodzi moment kiedy Explorery pierwszej generacji dotyka zazwyczaj awaria skrzyni biegów, której remont nie należy do najtańszych.
Jednak regularne serwisowanie i jej nie katowanie zapewni nam długą i przyjemną jazdę.
5,0
Układ jezdny
po lekkim podniesieniu podwozia, zmianie amortyzatorów i dodaniu do tego większych kół czuję się na drodze pewnie i bezpiecznie
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownica jest nieoceniona na polskich drogach, a w szczególności w ulicznych korkach :)
4,0
Ergonomia
tą kwadraturę trzeba lubić ;) pierwsza generacja explorera to już klasyka - amerykańska legenda :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wbrew opiniom jakie słyszałem przed kupnem auta, rozgrzewa się ono stosunkowo szybko i daje przyjemne ciepełko w środku.
Manualne sterowanie utrudnia czasem utrafienie w najbardziej stosowną temperaturę.
Pasażerowie na tylnym siedzeniu mogą niestety czasem czuć się niedogrzani
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca - co to więcej dodać?
4,0
Wyciszenie
jeśli nie jeździsz z dziurawym tłumikiem i nie korzystasz z terenowych opon, to nie powinieneś narzekać ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę na gazie i w efekcie auto to nie kosztuje mnie więcej jak inne auto, które spalałoby około 8 litrów benzyny
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 L V6 160KM 118kW
[l/100km]