jak na razie nic dużego mi się nie zepsuło i mam nadzjeję że na dal tak zostanie.
W moim wypadku silnik został wymieniny przez wcześniejszego właściciela a skrzynia przeszła kapitalny remont - zobaczymy jak będzie się spisywał....
Wrażenia
4,0
Silnik
4 litrowa jednostka dysponuje sporym momentem i zapasem mocy - niestety dzieje się to kosztem dynamiki - ale mnie to nie przeszkadza w końcu jest to samochód terenowy :)
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo delikatna zmiana biegów, duża możliwość ingerencji w zmianę biegów przez odpowiednie dozowanie gazu. W moim samochodzie na zimnym oleju skrzynia trochę przeciąga biegi.
5,0
Układ jezdny
Wręcz rewelacyjnie dobrany układ wspomagania - mam jeszcze mercedesa 126 420 se. W konfrontacji lepiej wypada Ford
Komfort
5,0
Widoczność
Z takiej pozycji i przy braku koła na tylnej klapie widoczność rewelacyjna.
4,0
Ergonomia
Z przodu bardzo wygodnie (mam 193 cm) z tyłu już trochę gorzej, niestety brak zagłówków na tylnej kanapie jest trochę uciążliwy. Wszystko pod ręką , no może oprócz włączania śwaiteł p. mgielnych pod blokiem kierownicy i awaryjnych za kierownicą - ale to jest "urok" Fordów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety auto długo się nagrzewa ale później jest już dobrze.Klimatyzację sprawdzę jak podniesie się temperatura. wygodne sterowanie nawiewem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Przy oponach 235/75 w samochodzie panuję cisza i spokój, po przekroczeniu 120 pojawia się odgłos powietrza ciętego przez tępy przód - ale jak mówiłem wcześniej - to jest samochód terenowy i kupując taki pojazd trzeba się liczyć z ograniczeniami jakie narzuca konstrukcja,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To niestety jest pięta Achillesowa tego pojazdu, jeździłem już BMW 750 V12 mam też 126 420 se V8. Nie twierdzę ,że 15-17 litrów w cyklu miejskim to baaaardzo dużo ale ten silnik mógłby palić trochę mniej
5,0
Stosunek jakość/cena
Za naprawdę niewielkie pieniądzę udało mi się kupić auto w bardzo dobrym stanie (wersja Eddi Bauer pompowane fotele klimatyzacja, tempomat czujniki zbliżeniowe itd) zawsze podobały mie się klasyczna auta reprezentujące określony styl, a nie jak zazwyczaj produkuję się dzisiaj - oble i bezpłciowo - mam wersję amerykańską więc sporo na niej chromu i dodatków. Za kwotę którą zapłaciłem nie byłbym w stanie kupić żadnego nowego samochodu !!!!! to mówi samo za siebie. Jeżeli masz Explorera, masz jakieś pytania lub rady napisz do mnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam krótko więc moja wypowiedz jest nie do końca wymierna
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 157KM 115kW
[l/100km]