Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Excursion

HK, 12 lat temu
Silnik 6.0 TD 4WD 329KM 242kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Excursion 6.0 TD 4WD 329KM 242kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wiadomo - jest to auto do specjalnych zastosowań. Zbrodnią jest czymś takim jeździć na zakupy, czy też podwozić dzieci 3 km do szkoły (chyba, że to bezdroża Syberii). Jeśli jednak ktoś szuka bezkompromisowego samochodu na wypady w teren z dużą ilością sprzętu + więcej osób, to nie ma drugiego takiego! Na haku można ciągnąć 5 ton, co znów pozostawia konkurencję daleko w tyle. Jedynie ekonomia może odstraszać, choć za to co dostajemy naprawdę nie jest źle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdziwy potwór pod maską - potrafi rozpędzić to prawie 4 tonowe auto tak, jak byś jechał zwykłą osobówką wyższej klasy. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu z lewej czy to prawej strony po poboczu :P
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów zachodzi bardzo gładko, bez żadnych szarpań. 5 biegów pozwala na to, by przy prędkości autostradowej (130-140km/h) nadal mieć tylko około 2100 na obrotomierzu, a więc silnik pracuje sobie cicho i spokojnie. Oczywiście automat.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zostało utwardzone, dzięki czemu samochód dobrze prowadzi się na trasie w zakrętach. Opony szerokości 275 pozwalają na bardzo krótką drogę hamowania. Pomimo znacznej wysokości samochód zachowuje się stabilnie przy większych prędkościach. W terenie nie mam zastrzeżeń - choć oczywiście przy takiej masie trzeba uważać.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne są wystarczająco wielkie :) Auto ma na szczęście czujniki cofania - ze względu na jego długość trudno wyczuć przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Nigdy nie jechałem tak praktycznym samochodem - jest tu dosłownie wszystko. Dosłownie - do niczego nie można się przyczepić. Duża powierzchnia dachu pozwala przewieźć na nim pokaźne gabaryty, wiele rowerów czy też kajaków (te ostatnie można wozić też w środku, wraz z 5 osobami, po wyjęciu tylnej kanapy)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to pierwszy samochód osobowy, w którym spotkałem się z nawiewami w suficie po dwa dla 2 i 3 rzędu siedzeń - bardzo wygodne. Zadziwiająca jest klimatyzacja o potężnej wręcz wydajności, o której świadczy woda, która cieknie wręcz z dwóch odpływów pod samochodem. W środku nie czujesz, że klima chodzi, jest po prostu przyjemna, odpowiednia temperatura - wychodzisz na zewnątrz, a tam 30 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny samochód, w którym komfortowo może podróżować 8 osób. Na dwóch tylnych kanapach nie ma problemu ani z nogami, ani z szerokością. W pojedynkę śpi się na tylnej kanapie jak w domu, we dwójkę też można :)
5,0
Wyciszenie
Tutaj konstruktorzy nie szli na żadne kompromisy. 6 litrowy diesel jest słyszalny na tyle, żeby było wiadomo, że jest. Na autostradzie cicho i komfortowo niezależnie od prędkości (stałe 160km/h nie męczy)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tryb mieszany, czy też trasa, bez oszczędzania to 18-19 litrów. Jak się chce oszczędzać, to podobno w trasie można zejść do 12. Spalanie w terenie - można spalić dowolną ilość paliwa. Zbiornik 166 litrów pozwala na całkiem pokaźny zasięg, mimo dość dużego spalania, jednak pragnę zauważyć, że w benzynie pali znacznie więcej, bo nawet ponad 30, przy mniejszej mocy i mniejszym momencie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Amerykańskie samochody są tanie. Podziwiam solidność wykonania, tu naprawdę nie bawiono się w głupie oszczędności, wszystko jest obliczone na długą eksploatację w ciężkich warunkach. Fakt, niektórych może razić przewaga plastików w wykończeniu (tapicerka siedzeń to skóra), ale to nie są plastiki, które się łamią czy rysują - a skóra i drewno to domena raczej miejskich, luksusowych aut. Jak dla mnie w środku auto wygląda solidni, w żadnym razie nie tandetnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko jeszcze na pełną ocenę, ale nic nie sprawia problemów i wszystko wygląda solidnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 6.0 TD 4WD 329KM 242kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Excursion