Wiadomo - jest to auto do specjalnych zastosowań. Zbrodnią jest czymś takim jeździć na zakupy, czy też podwozić dzieci 3 km do szkoły (chyba, że to bezdroża Syberii). Jeśli jednak ktoś szuka bezkompromisowego samochodu na wypady w teren z dużą ilością sprzętu + więcej osób, to nie ma drugiego takiego! Na haku można ciągnąć 5 ton, co znów pozostawia konkurencję daleko w tyle. Jedynie ekonomia może odstraszać, choć za to co dostajemy naprawdę nie jest źle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdziwy potwór pod maską - potrafi rozpędzić to prawie 4 tonowe auto tak, jak byś jechał zwykłą osobówką wyższej klasy. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu z lewej czy to prawej strony po poboczu :P
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów zachodzi bardzo gładko, bez żadnych szarpań. 5 biegów pozwala na to, by przy prędkości autostradowej (130-140km/h) nadal mieć tylko około 2100 na obrotomierzu, a więc silnik pracuje sobie cicho i spokojnie. Oczywiście automat.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zostało utwardzone, dzięki czemu samochód dobrze prowadzi się na trasie w zakrętach. Opony szerokości 275 pozwalają na bardzo krótką drogę hamowania. Pomimo znacznej wysokości samochód zachowuje się stabilnie przy większych prędkościach. W terenie nie mam zastrzeżeń - choć oczywiście przy takiej masie trzeba uważać.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne są wystarczająco wielkie :) Auto ma na szczęście czujniki cofania - ze względu na jego długość trudno wyczuć przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Nigdy nie jechałem tak praktycznym samochodem - jest tu dosłownie wszystko. Dosłownie - do niczego nie można się przyczepić. Duża powierzchnia dachu pozwala przewieźć na nim pokaźne gabaryty, wiele rowerów czy też kajaków (te ostatnie można wozić też w środku, wraz z 5 osobami, po wyjęciu tylnej kanapy)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to pierwszy samochód osobowy, w którym spotkałem się z nawiewami w suficie po dwa dla 2 i 3 rzędu siedzeń - bardzo wygodne. Zadziwiająca jest klimatyzacja o potężnej wręcz wydajności, o której świadczy woda, która cieknie wręcz z dwóch odpływów pod samochodem. W środku nie czujesz, że klima chodzi, jest po prostu przyjemna, odpowiednia temperatura - wychodzisz na zewnątrz, a tam 30 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny samochód, w którym komfortowo może podróżować 8 osób. Na dwóch tylnych kanapach nie ma problemu ani z nogami, ani z szerokością. W pojedynkę śpi się na tylnej kanapie jak w domu, we dwójkę też można :)
5,0
Wyciszenie
Tutaj konstruktorzy nie szli na żadne kompromisy. 6 litrowy diesel jest słyszalny na tyle, żeby było wiadomo, że jest. Na autostradzie cicho i komfortowo niezależnie od prędkości (stałe 160km/h nie męczy)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tryb mieszany, czy też trasa, bez oszczędzania to 18-19 litrów. Jak się chce oszczędzać, to podobno w trasie można zejść do 12. Spalanie w terenie - można spalić dowolną ilość paliwa. Zbiornik 166 litrów pozwala na całkiem pokaźny zasięg, mimo dość dużego spalania, jednak pragnę zauważyć, że w benzynie pali znacznie więcej, bo nawet ponad 30, przy mniejszej mocy i mniejszym momencie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Amerykańskie samochody są tanie. Podziwiam solidność wykonania, tu naprawdę nie bawiono się w głupie oszczędności, wszystko jest obliczone na długą eksploatację w ciężkich warunkach. Fakt, niektórych może razić przewaga plastików w wykończeniu (tapicerka siedzeń to skóra), ale to nie są plastiki, które się łamią czy rysują - a skóra i drewno to domena raczej miejskich, luksusowych aut. Jak dla mnie w środku auto wygląda solidni, w żadnym razie nie tandetnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko jeszcze na pełną ocenę, ale nic nie sprawia problemów i wszystko wygląda solidnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 6.0 TD 4WD 329KM 242kW
[l/100km]