Silnik
: Po zalaczeniu sie turbiny rwie do przodu calkiem zwawo, a pali niewiele.
4,0
Całokształt
Ogolnie jestem zadowolony. Moje toczydelko jest juz prawie gotowe. Tani, w miare wygodny przyrzad do przemieszczania sie, czasami nawet dosyc szybko (elastycznosc na trasie zadowalajaca).
Wrażenia
4,0
Silnik
Troche klekocze i trzesie sie jak jest zimny (w zime nie trzeba odsniezac - sam si otrzepie... ;-D)
3,0
Skrzynia biegów
Za krotkie 1 i 2 bieg, brakuje tez 6 na trasie (130km/h na piatce to juz jakies 3000obr/min - halas...)
3,0
Układ jezdny
Dobry na gladkie drogi ktorych u nas jak na lekarstwo. Twardy, trzesie niemilosiernie na Krakowskich drogach, za to dobrze trzyma sie w zakretach. Troche za delikatne jak na nasze warunki - laczniki stabilizatorow juz przerabialem...
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma sie do czego przyczepic
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, w moim egzemplarzu brakuje mi troche osiowej regulacji kierownicy (mam 188cm i jak ustawie sobie fotel pod swoj wzrost, to kierownica jest troszke za daleko)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa, w jesienne dni na trasie nie trzeba nawet wlaczac dmuchawy, bo sam dmucha od pedu powietrza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tylu mizernie, bagaznik duzy.
3,0
Wyciszenie
Po prostu glosny, benzyniak jest o wiele cichszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu pokazuje co potrafi - w moim egzemplarzu trasa ekspresowa (czyli duzo ograniczen do 70, przejscia dla pieszych, swiatla itp.) jakies 5,6l/100km, miasto okolo 6, najnizsze spalanie to 4,8l/100km (autostrada Katowice-Wroclaw, 110-120km/h).
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto wymagajace czulej reki. Odwdzieczy sie niskim spalaniem i przyzwoita moca.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu musze napisac troche wyjasnien - kupilem ten samochod okzayjnie, za bardzo niska jak na ten rocznik kwote, z zalozeniem ze mechanike bede robil po trochu, bo blacha jest w tym egzemplarzu OK. No wiec do tej pory wymienilem rozrzad, pompe wody, simmeringi na walku rozrzadu i pompie olejowej, laczniki stabilizatorow przod, sworzen wahacza, uszczelke misy olejowej, obydwa przeguby, swiece zarowe, przelacznik zespolony przy kierownicy, tarcze i klocki z przodu, nagrzewnice i pare mniejszych, elektrycznych pierdol plus wszystkie filtry. Z racji tego, ze nie moglem zrobic wszystkiego na raz, dwukrotnie zawiodl mnie na trasie (raz padl kabel masowy silnika, drugi raz pekla lapa sprzegla). Czeka mnie jeszcze wymiana sprzegla, lapy i linki sprzegla, ale... No wlasnie, wiedzialem co kupuje, i mam nadzieje ze teraz z wszystkimi tymi nowymi czesciami bedzie jezdzil i jezdzil (wkladalem Motorcrafty). A i tak ogolnie wyszlo mnie taniej niz ten sam rocznik 100% sprawny w chwili zakupu (w ktorym i tak dla swietego spokoju trzeba wymienic troche rzeczy).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej, dwa razy zawiodl na trasie - raz peklo oczko przewodu masowego silnika i nie bylo ladowania (a ja glupi wylaczylem silnik bo deska z braku pradu zaczela wariowac, choc silnik i tak by dalej chodzil...), a drugim razem pekla lapa sprzegla.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]