Karoseria
: Jak na piętnastoletnie auto trzyma się znakomicie wbrew krążącym opiniom.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: tuleje
Inne
: rozrusznik i alternator
Układ elektryczny
: wycieraczka tylna, włącznik światła cofania, przekaźnik ogrzewania szyby
3,0
Całokształt
Auto jest ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie, ale uciążliwe drobnymi usterkami, które są efektem fatalnego wykonania i bezmyślnych rozwiązań dotyczących elektryki.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jak to diesel bez turba. Wciskasz pedał gazu i czekasz :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobra, zmiana biegów łatwa, czasem problemy z wstecznym.
2,0
Układ jezdny
Autko buja się na polskich drogach we wszystkich możliwych kierunkach, ale ważne są też opony.
Komfort
3,0
Widoczność
Czasem przednia rama od strony kierowcy utrudnia widoczność, poza tym lusterka są zbyta małe.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele i dobrze umiejscowione: lewarek i kierownica.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew jest przeciętny. Zespuła się regulacja i od tej pory mam tylko wybór pomiędzy 1 a 3.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca do ludzi o przeciętnych wymiarach.
2,0
Wyciszenie
W środku głośno od silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, ale koszty utrzymania podbijają niekończące się usterki elektryki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko używane można kupić za około 2 tysiące złotych, co przy niskim spalaniu stanowi dosyć ciekawą propozycję. Elementarne doświadczenia w motoryzacji i wyrozumiałość niezbędne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się wszystko co związane z elektryką: palą się żarówki, psują przekaźniki, przełączniki, pokrętła, zamki, wycieraczki, czujniki itd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak. Trzeba oczywiście wymieniać to co wszędzie: hamulce, zawieszenie i dbać o podwozie (konserwacja).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 60KM 44kW
[l/100km]