Samochód kupiony z przebiegiem ~65tys.km po kilkunastomiesięcznej eksploatacji; mimo wspomnianych uwag jestem z niego zadowolony, jest dość ekonomiczny, wystarczająco pakowny, jeździ jak wół roboczy dając przy tym trochę frajdy gdy się nieco pofolguje; a do tego wygląda dość skromnie, co dla mnie jest zaletą;
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny, odpowiedni do masy auta, na wolnych obrotach chodzi trochę jak wysokoprężny, ale to jest fajne;
4,0
Skrzynia biegów
do wstecznego trzeba mieć nieco cierpliwości, poza tym OK
5,0
Układ jezdny
dobre i pewne prowadzenie szcz. w zakrętach; gdyby był wyżej zawieszony pewnie by tak dobrze nie było, ale też nie było by tyle "śladów prawdy" na podwoziu;
Komfort
4,0
Widoczność
dobra w każdym kierunku (kombi)
4,0
Ergonomia
podobają mi się przełączniki otwierania szyb na tunelu; nie wiem dlaczego wszyscy je krytykują (szczególnie w "AŚ"), w końcu w czasie jazdy i tak z reguły częściej odrywa się prawą rękę od kierownicy niż lewą i skoro są wspólne dla kierowcy i pasażera, to zawsze mniej do popsucia się; brakuję też trochę zmiennej częstotliwości pracy wycieraczek (mam chyba wersję ekonomiczną);
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
szkoda, że nie mam szyby ogrzewanej ani klimatyzacji, bo nie widziałem auta, w którym tak parowałaby przednia szyba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak w samochodzie o tej długości, fotele całkiem komfortowe
4,0
Wyciszenie
komora silnika mogłaby być lepiej wyciszona, ale sam dźwięk jest przyjemny, gdyby jeszcze nie stukały różne rzeczy w desce rozdzielczej;
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeżdżę w większości poza miastem z prędkością 90-110 km/h, i chyba do takiej jazdy jest stworzony (choć nie ma problemu z utrzymywaniem 160-170 na autostradzie)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przełącznik kierunkowskazów zepsuł się po kilkunastu m-cach eksploatacji; pewnie import z Kraju Środka;
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każda z awarii dała znać o sobie na tyle wcześnie, że można było spokojnie umówić się do mechanika/ASO w międzyczasie normalnie jeżdżąc;
przy ~ 70 tys. trzeba było wymienić regulator obrotów (tak podobno nazywa się silniczek krokowy przy MPI), drugi raz przy ~145 tys. ale to podobno ich wada genetyczna; tak samo rozrusznik 2x wymagał poważnej naprawy; przy ~110 tys. naprawa kolumny kierownicy-wspomagania (w ASO chcieli wymienić za 3,5 ty.zł; mechanik-naprawa ~500,); poza tym wymieniono drobne elementy w przednim zawieszeniu; ma jeszcze oryginalne amortyzatory (i są sprawne) i tarcze hamulcowe;
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]