Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Kombi

Rafał, 19 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 150 tys. km
Ford Escort VII Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód kupiony z przebiegiem ~65tys.km po kilkunastomiesięcznej eksploatacji; mimo wspomnianych uwag jestem z niego zadowolony, jest dość ekonomiczny, wystarczająco pakowny, jeździ jak wół roboczy dając przy tym trochę frajdy gdy się nieco pofolguje; a do tego wygląda dość skromnie, co dla mnie jest zaletą;
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny, odpowiedni do masy auta, na wolnych obrotach chodzi trochę jak wysokoprężny, ale to jest fajne;
4,0
Skrzynia biegów
do wstecznego trzeba mieć nieco cierpliwości, poza tym OK
5,0
Układ jezdny
dobre i pewne prowadzenie szcz. w zakrętach; gdyby był wyżej zawieszony pewnie by tak dobrze nie było, ale też nie było by tyle "śladów prawdy" na podwoziu;
Komfort
4,0
Widoczność
dobra w każdym kierunku (kombi)
4,0
Ergonomia
podobają mi się przełączniki otwierania szyb na tunelu; nie wiem dlaczego wszyscy je krytykują (szczególnie w "AŚ"), w końcu w czasie jazdy i tak z reguły częściej odrywa się prawą rękę od kierownicy niż lewą i skoro są wspólne dla kierowcy i pasażera, to zawsze mniej do popsucia się; brakuję też trochę zmiennej częstotliwości pracy wycieraczek (mam chyba wersję ekonomiczną);
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
szkoda, że nie mam szyby ogrzewanej ani klimatyzacji, bo nie widziałem auta, w którym tak parowałaby przednia szyba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak w samochodzie o tej długości, fotele całkiem komfortowe
4,0
Wyciszenie
komora silnika mogłaby być lepiej wyciszona, ale sam dźwięk jest przyjemny, gdyby jeszcze nie stukały różne rzeczy w desce rozdzielczej;
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeżdżę w większości poza miastem z prędkością 90-110 km/h, i chyba do takiej jazdy jest stworzony (choć nie ma problemu z utrzymywaniem 160-170 na autostradzie)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przełącznik kierunkowskazów zepsuł się po kilkunastu m-cach eksploatacji; pewnie import z Kraju Środka;
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każda z awarii dała znać o sobie na tyle wcześnie, że można było spokojnie umówić się do mechanika/ASO w międzyczasie normalnie jeżdżąc; przy ~ 70 tys. trzeba było wymienić regulator obrotów (tak podobno nazywa się silniczek krokowy przy MPI), drugi raz przy ~145 tys. ale to podobno ich wada genetyczna; tak samo rozrusznik 2x wymagał poważnej naprawy; przy ~110 tys. naprawa kolumny kierownicy-wspomagania (w ASO chcieli wymienić za 3,5 ty.zł; mechanik-naprawa ~500,); poza tym wymieniono drobne elementy w przednim zawieszeniu; ma jeszcze oryginalne amortyzatory (i są sprawne) i tarcze hamulcowe;

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
9,7
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Kombi