Silnik
: z tego co się orientuję motorek ma przejechane ponad 320 000 km a może nawet więcej, zero usterek, bardzo często ciągnięty do odcinki i nic złego się nie dzieje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: wiadomo jak w fordach... grubość kartki papieru, co roku należy robić baranka i będzie ok
5,0
Całokształt
Naprawdę za te pieniądze ok 3000pln i dołożenia 2000pln na nowe części uważam, że nie ma lepszego auta, które jest tak tanie w utrzymaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
motorek bardzo wytrzymały i bezawaryjny pod warunkiem zastosowania platynowych świec (25 pln/ szt ), oryginalnych kabli ws (130 pln) oraz wymiany oleju (olej ford 5w40 85pln/5l) i filtrów (olej+powietrze+paliwo 90pl) wszystko co 10 kkm. Wymiana rozrządu co 45 kkm (oryginalny 300 pln komplet z napinaczami). Z tym przebiegiem bierze 100 ml oleju na 10 kkm, ponieważ do wymiany są uszczelniacze (normalne zużycie). Należy dbać o płyn chłodniczy, najlepiej co rok przed zimą wymiana, a uszczelka pod głowicą nawet po 300 kkm będzie jak nowa.
4,0
Skrzynia biegów
żadnych problemów, odpowiednie przełożenia, przy wyprzedzaniu na 3 biegu do 120km/h ok 6000 obr/min i zmiana na 4.
5,0
Układ jezdny
opony renomowanej firmy pozwolą szybko pokonywać zakręty. Układ bardzo precyzyjny, nie wychyla się na zakrętach. Niestety bardzo szybko zużywające się łączniki stabilizatorów przód co 10 kkm, jednak jak ktoś poradzi sobie sam z wymianą to żaden to wydatek 50 pln/10 kkm. Zastosowana belka z tyłu nie wpływa w żadnym stopniu na prowadzenie, a dzięki jej zastosowaniu nie ma się co w zawieszeniu tylnim zepsuć.
Komfort
4,0
Widoczność
kombi ma to do siebie, że z każdej strony wszystko dokładnie widać, parkowanie to pestka. Jedynie lusterka boczne mogły być troszkę dłuższe ok 10 mm (np jak w focusie), ponieważ jadąc na 3 pasmowej jezdni prawym pasem nie widać niczego na skrajnym lewym pasie. Przestawiając lusterko na inny kont nie widać wtedy środkowego pasa. jakby było dłuższe o parę milimetrów poprawiło by widoczność.
5,0
Ergonomia
wszystko na wyciągnięcie ręki, jednak escort nie należy do samochodów które posiadają dziesiątki przycisków na desce rozdzielczej więc nie ma czego porównywać z samochodami nowszymi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja pierwsza klasa, należy dokupić filtr trójdzielny kabinowy w cenie 70 pln, żeby jesienią i wiosną liście nie wpadały przez układ wentylacyjny. Zimą nagrzewa się w 4 min. Po odśnieżeniu wsiadamy już do nagrzanego autka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przodu jak w każdym prawie tej klasy dużo miejsca, jednak z tyłu trochę go brakuje. Na dalsza podróż jak w każdym aucie tej klasy maks to 4 osoby + bagaż do 100 kg.
3,0
Wyciszenie
hmm... w sumie nie będę się wypowiadał, ponieważ lubię słyszeć pracę motoru, a jak nie motoru to muzyki z głośników. Dla mnie wyciszenie wystarcząjace w 100%
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa zależy od stylu jazdy
jazda dynamiczna miasto/trasa: do 18l/100km, 13l/100km
jazda ekonomiczna miasto/trasa: do 12l/100km, 8l/100km
Ceny przeglądów nie wiem, sam robię wszystko ;)
naprawy, ceny części:
amortyzatory gazowe KYB komplet przód i tył: 630 pln
sprężyny KYB przód i tył: 380 pln
wahacze przód FEBI + gumy stabilizatora i łączniki: 400pln
hamulce przód klocki i tarcze brembo 200pln
komplet naprawczy na tył i bębny: 440 pln
sprzęgło luk 550 pln
5,0
Stosunek jakość/cena
patrz wyżej całokształt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeżeli się dba o regularne sprawdzanie, czyszczenie i sprawdzanie osprzętu silnika, skrzynki bezpieczników oraz włącznika zespolonego to auto jest naprawdę bezawaryjne.