jeżeli szukasz auta które ma tylko jeździć to świetny wybór. jeżeli szukasz komfortowego, ekonomicznego i niezawodnego samochodu to hmmm szukaj czegoś innego
Wrażenia
3,0
Silnik
po przejechaniu 200 tyś km wyraźnie sporo koni uciekło
3,0
Skrzynia biegów
działa bez zarzutu
1,0
Układ jezdny
dramat, końcówki drążków radzę kupować hurtowo:/ podobnie jak sworznie - wszystko się sypie co kilka miesięcy niezależnie od tego czy jeździ się po polskich \"drogach\" czy po cywilizowanych zagranicznych.
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzuty
4,0
Ergonomia
e escorcie jest tak mało rzeczy że nieergonomiczne rozmieszczenie ich jest chyba nie możliwe;)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiew lubi sobie przestać działać a naprawa jego to sporo dłubania - mi w ciągu 10 lat użytkowania padła 4x - oczywiście stało się to zimą i w lecie gdy była najbardziej potrzebna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez szału z przodu a z tyłu ciasnota. z czasem sufit się obniża:) - podsufitka odpada
3,0
Wyciszenie
lepiej niż w 125p
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bez lpg w mieście - 10litrów
trasa- ok 7u
części zamienne tanie ale trzeba je wymieniać często więc tanio nie wychodzi
3,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem forda w polskim salonie za 45 tyś zł - chyba najgorsza z moich życiowych inwestycji. Przez pierwsze trzy lata było nawet ok ale potem zaczęło się wszystko rozlatywać, pojawiła się korozja na każdym z elementów! Opisane wyżej usterki wystąpiły po kilka razy, samochód nie raz wracał z trasy na lawecie - masa kosztów a najlepsze na koniec... gdy zapragniecie (czytaj zmądrzejecie) zmiany samochodu i będziecie chcieli sprzedać escorta to spotka was najsmutniejsza niespodzianka - nie da się tego dobrze sprzedać - oczywiście rdzę można zamaskować, klekoczące elementy uciszyć na moment sprzedaży ale osoba mająca choć trochę pojęcia o mechanowaniu od razu to wyłapie - samochód którym jak już ktoś musi to trzeba jeździć do końca , sprzedawać się nie opłaca. Rocznik 2000 chodzi teraz po ok 3-4 tyś zł - myślę że to wystarczy aby uświadomić wartość tego samochodu
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
psują się wszystkie możliwe drobiazgi:
- przełąćznik zespolony
- mruga poduszka powietrzna
- elektryczne podnoszenie szyb
- zatrzaskuje się bagażnik (trzeba otwierać od środka)
- padają wycieraczki i nawiew
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- padający bendiks
- padający alternator
- mało odporny na stanie w korkach układ chłodzenia
- pompa wody
- silnik krokowy
- pompa wspomagania (można o nią dbać a i tak się sypnie prędzej czy później)
- maglownica
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]