Zawieszenie
: ciągle coś stuka... jeździ prosto i stabilnie
Układ hamulcowy
: ABS
3,0
Całokształt
Samochód mimo swoich wad i bolączek wiernie służy swojemy właścicielowi. Można ograniczyć się do rutynowych napraw i wymian. Cześci zamienne są ogólnie dostępne w dobrej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to demon prędkości ale w wystarczajacy sposób napędza autko. W moim egzemplarzu silnik bezawaryjny i póki co szczelny.
3,0
Skrzynia biegów
Z pod świateł w ruchu miejskim zbiera się całkiem żwawo. Dłuuuuuuuugi trzeci bieg. Same przełożenia niezbyt precyzyjne (luzy jak w PKS\'ie). Zdarzają się problemy z synchronizacją i biegiem wstecznym.
4,0
Układ jezdny
Samochodzik jak na swoje gabarytu bardzo zwrotny. Sztywny i czułu układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Spore lusterka. Jeżeli tył wozu nie jest zawalony po dach widoczność bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Intuicyjna. Wszystko w zasięgu ręki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu jest klimatyzacja która niewątpliwie pomaga np. w odparowaniu przedniej szyby. W okresie zimowym dość szybko nagrzewa się autko. Jedyne co irytuje to piszczący przy hamowaniu na wolnych obrotach wentylator (taki urok....)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja nie nażekam ;) Pasażer/ka obok też. W tyłu.... nie wiem/nie interesuje mnie ;p
3,0
Wyciszenie
Na cisze nie ma co liczyć.... Osobiście lubie słyszeć silnik (ten ma całkiem rasowy odgłos). W trasach przy prędkości 120+ trzeba podnieśc ton głosu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Albo ja mam ciężką nogę (możliwe) albo Essi to paliwożerna bestia... W mieście trzbe poruszać się dynamicznie (do 10,5 L). W trasie znając jego spalanie starama się przymać 3 tys. obrotów/min / 110 km/h (7,5 L)
3,0
Stosunek jakość/cena
Myśle że liczba jeżdzących po naszym kraju Esscortów świadczy o tej kategorii. Nie jest to cud techniki motoryzacyjnej lecz w miare solidne auto które można mocno eksploatować. Mocnym plusem jest duża pojemność bagażnika.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdymym chciał auto utrzymać w idealnym stanie to chyba musiał by stać cały czas na prakingu. Stukaniem w przednim zawieszeniu przestałem się przejmować. Niepotrzebne wydaje się też odbijanie po skręcie kierunkowskazów. Ta usterka przełącznika zespolonego wydaje się być dośc częsta. Olałem już także ciągle psujący się czujką ABS\'u (to raczej poważna usterka i duży koszt naprawy ok. 600 pln)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co samochód mnie nie zawiódł. W trasie nie padł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]