Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Kombi

Mef, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Escort VII Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjny, chyba najmocniejszy punkt Escorta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problem z przełącznikiem zespolonym świateł, podobno fabryczna uroda fordów, czyszczenie styków nic nie dało, konieczna była wymiana (koszt elementu ok. 200-250 zł o ile dobrze pamiętam
Karoseria : Polecam sprawdzić miejsce na bagażniku, pod listwą maskującą zamek, znajdującą się nad tablicą rejestracyjną. Uszczelki parcieją, woda robi swoje.
4,0
Całokształt
Solidne auto za niewielką cenę. Słaby punkt to zabezpieczenie antykorozyjne. Przyglądam się innym fordom i widzę, że ruda gangrena atakuje często miejsce zagięcia blachy przy nadkolach (nie znam fachowej nazwy). Generalnie, konserwacja wskazana. Mój ford był konserwowany 3 lata temu (kupiłem go od ojca, tak że w sumie znam cały przebieg użytkowania auta). Póki co jest ok, choć na spodzie przy samodzielnej konserwacji trzeba zwrócić szczególną uwagę na punkty stykowe na podłużnicach i spawy (zwłaszcza od wewnątrz). U mnie tam właśnie valvolina lekko zrudziała, zdjąłem ją, odtłuściłem powierzchnię, na to odrdzewiacz, podkład, preparat na bazie masy bitumicznej i na zimę chyba spokój - na szczęście była to rdza powierzchniowa. Poza słabą blachówą wszystko w normie, może jednak to wynik mojego przeczulenia na punkcie terminów wymiany poszczególnych elementów - filtrów, świec etc. Zadbany Escort to niezawodny Escort :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 zetec to dosyć mocny punkt escorta, dotychczas w 100% bezawaryjny. Przyspieszenie nie jest rewelacyjne, ale w zupełnośi wystarczające, może trochę za mało elastyczny. Standardowe wymiany - kable WN, świece, filtry, olej - regularnie, komplet rozrządu po 100 tys. itd.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak w masło, niektórym może przeszkadzać długie przełożenie. Czasami nie chce wskoczyć wsteczny, ale po przytrzymaniu pedału sprzęgła ok. 3 sekund jest ok.
5,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się drogi świetnie - nic dodać nic ująć.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w normie.
4,0
Ergonomia
Stosunek jakości do ceny określiłbym jako atrakcyjny, dotyczy to zwłaszcza wersji bolero 2. Solidne plastiki, mimo że kombi jeszcze nie trzeszczą, może na szczególnie dużych wybojach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa w porządku, choć nieczyszczona od dwóch lat
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu problem z nogami u wyższych osób.
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać ostatnio mocniej, ale to wina wybebeszonego kata, jak sądzę, ogólnie bez większych zastrzeżeń.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy "lekkiej nodze" na trasie ok. 6.4, w trakcie zimy po mieście ok. 10 - ciut za dużo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie: wymiana końcówek i gum stabilizatora, tulei wachacza, z innych problemów przełącznik zespolony świateł (wymiana), wykruszony wkład w katalizatorze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VII Kombi